Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Με αφορμή το επεισόδιο στη Σκοτούσσα

30/04/2012

Άρθρο του Στέλιου Μπουφίδη

 
ΟΧΙ ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΑΛΛΟΘΙ ΣΤΟΥΣ ΝΑΖΙΣΤΕΣ

Δολοφόνοι και χιτλερικοί δεν έχουν θέση
σε μια δημοκρατική Βουλή

Η Χρυσή Αυγή προ των πυλών. Δεν είναι απλά ακραίοι. Είναι ναζιστές, υπάνθρωποι και -τελικά- ανθέλληνες. Χτύπησαν προχθές στην Σκοτούσσα με λοστό τη Δήμητρα Σαμαρά και τον συνυποψήφιο της. Μήπως θα έπρεπε να το ξανασκεφτούν όλοι όσοι στο όνομα της αντιμνημονιακής ενότητας δίνουν, άθελα τους, δικαιώματα σε φασίστες;
Ας το ξανασυζητήσουμε ψύχραιμα, λίγες έστω μέρες πριν από τις εκλογές: Τα μνημόνια δίχασαν τον πολιτικό κόσμο, καταδίκασαν στη φτώχεια και την ανέχεια μεγάλα τμήματα του ελληνικού πληθυσμού, δεν έδωσαν λύση στο υπαρκτό πρόβλημα που έχει η οικονομία της χώρας, είναι καταδικαστέα.
Αυτό όμως δεν σημαίνει αναγκαστικά πως πας μη μνημονιακός ευπρόσδεκτος. Η αγανάκτηση από την εφαρμογή των μνημονίων έχει οδηγήσει πάρα πολλούς στην έκκληση: μόνο τα δυο κόμματα του μνημονίου μη ψηφίζεις και από κει και πέρα διάλεξε όποιο μικρό κόμμα θέλεις. Ότι θέλω; Έ τότε γιατί όχι Χρυσή Αυγή, αυτή θα ψηφίσω' απαντά μέσα στην αφέλεια του ο πιτσιρικάς, που βράζει το αίμα του και νομίζει ότι με την επιλογή του αυτή βρίσκει έκφραση ο 'τσαμπουκάς' του και η αποδοκιμασία του πολιτικού συστήματος. Μόνο που, φυσικά η επιλογή αυτή τον στέλνει αυτόματα σε έναν ναζιστικό χώρο, με χιτλερικά πρότυπα και ακραίες φασιστικές συμπεριφορές.
Ας το ξαναπούμε, λοιπόν. Το 'όχι στο μνημόνιο' δεν φτάνει για να δημιουργήσει πολιτική πλατφόρμα ενότητας. Πέρα από το ναι και το όχι στο μνημόνιο, που παραμένει βασικό στοιχείο στην πολιτική κάθε κόμματος, μια σειρά άλλες πολιτικές θέσεις δίνουν το στίγμα του καθένα. Δεν αποτελούν όλα τα αντιμνημονιακά κόμματα μια παράταξη. Τελείως διαφορετικές προτάσεις για τη φορολόγηση του πλούτου, π.χ. έχουν τα αντιμνημονιακά κόμματα. Διαφορετικού χαρακτήρα αναγκαίες μεταρρυθμίσεις προτείνει το καθένα, άλλη σχέση με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ευρώ βλέπουν να έχει η χώρα. Όλα αυτά αν δεν ξεκαθαρισθούν οδηγούν σε χυλό ή σε Βαβέλ. Χωρίς, βέβαια, να αποκλείουν -ίσα ίσα μάλιστα- τις προσπάθειες προσέγγισης των συγγενών δυνάμεων και την απόπειρα ανεύρεσης των κοινών σημείων.
Εν κατακλείδι: αντιμνημονιακή τοποθέτηση δεν αποτελεί μόνη της πανάκεια. Και χρέος των δυνάμεων του δημοκρατικού τόξου είναι να ενημερώσουν όσο περισσότερο μπορούν τον κόσμο για τη ναζιστική λαίλαπα που απειλεί να εισέλθει στη Βουλή. Εξηγώντας τι σημαίνει αυτό για την καθημερινότητα και την ανθρωπιά μας.
Για να μην καταλήξει ο πολιτικός διάλογος να γίνεται με λοστούς και ...τσεκούρια!

Στέλιος Μπουφίδης

Πληροφορίες άρθρου:

2099 προβολές

Αρέσει σε 4 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

22/10/2014 | Δημοκρατική Αριστερά: Τίτλοι Τέλους

19/09/2014 | Εκλογή προέδρου-ρεσιτάλ υποκρισίας

04/03/2014 | ΣΕΡΡΕΣ: 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΖΩΗΣ

19/04/2012 | Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΗ ΥΠΟΘΕΣΗ…..

27/03/2012 | Που πας καραβάκι με τέτοιον καιρό;

16/03/2012 | Όταν μισθοί και συντάξεις μειώνονται οριζόντια

16/03/2012 | Και μετά το δεύτερο μνημόνιο τι;

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1905 | 

Συμμορία Βούλγαρων κομιτατζίδων εισήλθε στο χωριό Σακάφτσα (Λειβαδοχώρι) με σκοπό να δολοφονήσει τον Παπα-Πασχάλη. Αυτός όμως πληροφορήθηκε το γεγονός και έσπευσε κρυφά στο Όρλιακο (Στρυμονικό) και ειδοποίησε το στρατό ο οποίος τους περικύκλωσε και τους πολιόρκησε σε σπίτια όπου είχαν κρυφτεί και τους εξουδετέρωσε δίχως να διασωθεί κανείς.

1924 | 

Ο «Θίασος Γεωργίου Ξύδη» έδωσε την «τελευταία αποχαιρετηστήριο παράστασι με την αθάνατην οπερέττανκαι με τους υπέροχους τύπους των Απάχηδων των Αθηνών, όπου άφησαν ολόκληρον εποχήν…». Το έργο «Οι Απάχηδες των Αθηνών» ήταν του Ν. Χατζηαποστόλου «εις 3 πράξεις με ωραία και γλυκά τραγουδάκια που έχουν συναρπάσει όλες τις ελληνικές καρδιές…».

1935 | 

(Κυριακή) Κυκλοφόρησε η εφημερίδα «Νέος Αγών». Η εφημερίδα ήταν «Εβδομαδιαίον όργανον του Λαϊκού κόμματος» που αργότερα το 1936 άλλαξε και έγινε «Εφημερίς εθνικιστικών αρχών». Είχε σχήμα 38 Χ 54 εκατοστών με τέσσερις σελίδες και τιμή φ. 1 δρχ. Από τον αριθ. 11 έγινε δισέλιδη. Διέκοψε την κυκλοφορία της και επανακυκλοφόρησε μετά την κατοχή την Κυριακή 7 Οκτωβρίου 1945, με αριθ. Φύλου 1 (31 Περίοδος Β΄ ) και υπότιτλο: «Πολιτική εφημερίς». Αρχικά τυπωνόταν στο τυπογραφείο της «Προόδου», με υπεύθυνο τυπογραφείου τον Κ. Τζαμουτζάκη και αργότερα σε δικά της που βρίσκονταν δίπλα στον κινηματογράφο «Πάνθεον». Μετά τον πόλεμο συνέχισε την εκτύπωσή της στο τυπογραφείο της «Προόδου¨» και από τα Μάιο του 1955 πέρασε στο τυπογραφείο του Χαραλαμπίδη. Κυκλοφορούσε μέχρι το τέλος της δεκαετίας του '50.

1941 | 

Στην Ηλιοκώμη Σερρών αποφασίστηκε επίσημα η έναρξη του αντάρτικου στην Ανατολική Μακεδονία, με πρώτη περιοχή δράσης αυτή της Δράμας.

1944 | 

Η πολιτοφυλακή του Ε.Α.Μ. αντικατέστησε τη Βουλγαρική Χωροφυλακή, της οποίας πήρε και τον οπλισμό. Και η Ο.Π.Λ.Α. τη Βουλγαρική Ασφάλεια. Την ίδια ημέρα σχηματίσθηκε και ανέλαβε δράση η «Εθνική Επαναστατική Επιτροπή Πατριωτικού Μετώπου Σερρών».

1945 | 

Στον καλοκαιρινό «Έσπερο» προβλήθηκε η ταινία «Ερωτική Σερενάτα» με τη Ζανέτ Μακ Δόναλτ και στο κινηματοθέατρο «Ρεξ» η ταινία «Ο Κυκλών» με τον Έρολ Φλιν.

1948 | 

Δόθηκε η επίσημη πρεμιέρα της επιθεώρησης «Περασμένα Μεγαλεία» στο «Κρόνιον» που ανέβηκε με πρωτοβουλία του μουσικογυμναστικού συλλόγου «Πανσερραϊκός» σε μουσική διεύθυνση Γιάννη Αγγελίδη. Στην πρεμιέρα προλόγισε ο δικηγόρος και μετέπειτα βουλευτής και υπουργός Άγγελος Αγγελούσης. Στη σκηνοθεσία της παράστασης βοήθησε φιλικά ο δικηγόρος και λογοτέχνης Γιώργος Καφταντζής.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
301091 προβολές από 1/9 έως 15/9
473553 προβολές τον προηγ. μήνα
456506 προβολές τον Ιούλιο