Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Εγκυμοσύνη και Εκγύμναση

02/12/2013

Άρθρο της Χριστίνας Γιαννουλοπούλου

 
 Το  σώμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης υπόκειται  σε μεγάλες αλλαγές κυρίως για να δημιουργηθεί το καλύτερο δυνατόν περιβάλλον για το αναπτυσσόμενο μωρό.
Συγκεκριμένα:
·         Μεγαλώνει η καρδιά και χτυπά λίγο γρηγορότερα.
·         Επιμηκύνονται και χαλαρώνουν οι σύνδεσμοι και έτσι «ανοίγει» η λεκάνη.
·         Μεγαλώνει το στήθος και η μήτρα μαζί με την ανάπτυξη του παιδιού.
·         Αλλάζει το σχήμα του σώματος και κατ’ επέκταση η στάση του.
·         «Τεντώνουν» οι κοιλιακοί μυς και πολλές φορές χωρίζουν.
·         Την ίδια στιγμή, καθώς η κοιλιά βαραίνει, οι μυς και οι σύνδεσμοι της πλάτης επιβαρύνονται.
·         Παρατηρείται μια ελαφριά δύσπνοια.
 
Αναμφίβολα, η άσκηση κατά την κύηση – προσπαθήστε για 3 φορές την εβδομάδα
 
·         Βελτιώνει τα επίπεδα ενέργειας καθώς και το πώς φαίνεται και αισθάνεται η γυναίκα.
·         Δυναμώνει τους μυς που κουράζονται περισσότερο (πλάτη, πόδια, πυελικό έδαφος, κοιλιά) και  βοηθά στη σωστή στάση του σώματος.
·         Κάνει το σώμα πιο ευλύγιστο.
·         Αυξάνει την αντοχή.
 
Ωστόσο, είναι καλό να συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε την άσκηση ειδικά αν έχετε:
·         Υψηλή πίεση
·         Διαβήτη
·         Καρδιακά προβλήματα
·         Αναπνευστικά προβλήματα
·         Πολλαπλή εγκυμοσύνη (δίδυμα – τρίδυμα)
·         Αιμορραγίες
·         Προηγούμενες αποβολές
·         Προηγούμενο πρόωρο τοκετό
 
ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ!
·         Καλό είναι να αποφύγετε την άσκηση αν:
1.          Μόλις έχετε φάει
2.          Νιώθετε άρρωστη
3.          Έχετε πυρετό
 
·         Επίσης, όταν ασκείστε:
Μην ωθείτε τον εαυτό σας  σε εξάντληση ή σε άβολες θέσεις.
Μην ανταγωνίζεστε τη διπλανή σας.
Ακούστε το σώμα σας και κάντε ότι είναι καλό για εσάς.
Μειώστε την ένταση αν έχει ζέστη και υγρασία.
Τέλος, σταματήστε αν:
·         Πονέσατε
·         Ζαλιστείτε
·         Ζεσταθείτε πολύ
·         ‘Έχετε αιμορραγία
 
 
Αναπνοές για τον τοκετό
Η ακόλουθη περιγραφή των σταδίων της γέννας δείχνει τη ζωτική σημασία της βαθιάς χαλάρωσης, των αναπνευστικών τεχνικών και του οραματισμού. Οι αναπνοές του κεριού και του πούπουλου υπογραμμίζουν τη σημαντικότητα της επιμήκυνσης της εκπνοής και σας βοηθούν να μείνετε ήρεμες τη στιγμή που είναι εύκολο να χαθεί ο έλεγχος.
 
Χαλάρωση: Πρώτο Στάδιο Γέννας
Το κύριο μέλημα σας στο πρώτο στάδιο της γέννας πρέπει να είναι η χαλάρωση ενώ η ιδεοκίνηση (χρήση εικόνων) θα σας βοηθήσει στην διαδικασία της αναπνοής.
                Συγκεντρωθείτε στην εκπνοή κατά τη σύσπαση, προσπαθώντας για μια μεγάλη εκπνοή που βγαίνει μέσα από ένα μαλακό στόμα.
                Φανταστείτε πως εισπνέετε ένα καταπραϋντικό φυσικό παυσίπονο από το περιβάλλον, πως το στέλνετε στην πονεμένη περιοχή και έπειτα νοητά εκπνέετε την ενόχληση.
                Παρόλο που πρέπει να ακούτε το σώμα σας κατά τον τοκετό, σε αυτό το στάδιο θα πρέπει να κάνετε κάτι που δεν φαίνεται φυσιολογικό.
                Στο τέλος του 1ου σταδίου καθώς αυξάνονται οι συσπάσεις θα εισπνέετε όταν αρχίζει ο πόνος. Αυτό που πραγματικά θα πρέπει να κάνετε όμως είναι να εκπνέετε! Προσπαθήστε ακόμα να αναπνέετε όσο πιο βαθιά μπορείτε.
 
Η αναπνοή του πούπουλου
Ίσως διαπιστώσετε πως καθώς εντείνονται οι συσπάσεις, θα πρέπει να αναπνέετε λιγότερο βαθιά τη στιγμή της κορύφωσης της κάθε σύσπασης. Φανταστείτε πως έχετε ένα πούπουλο στην παλάμη σας και πως το μετακινείτε λίγο με κάθε σας εκπνοή.
Ακόμα, καθώς νιώθετε τη σύσπαση και εκπνέετε σκεφτείτε ένα κύμα χαλάρωσης το οποίο περνά από τους μυς των ώμων, του στέρνου, της κοιλιάς, του πυελικού εδάφους και των ποδιών.
Ανάμεσα στις συσπάσεις πάρτε μερικές βαθιές και αναζωογονητικές αναπνοές και σκεφτείτε πως είστε μια σύσπαση πιο κοντά στο μωρό σας! Μην κρατάτε ή βιάζετε την αναπνοή σας και προσπαθήστε να μην πανικοβάλλεστε. Ένα επιπρόσθετο ήρεμο στόμα και χείλη θα σας βοηθήσουν στην διαδικασία. Όσο πιο σφιχτά είναι τα χείλη, τόσο πιο πολύ σφίγγει το πυελικό έδαφος, όσο πιο μαλακά είναι τόσο ηρεμεί και η περιοχή εκεί.
 
 
Αναπνοή του Κεριού: μεταβατική περίοδος
Για ορισμένες γυναίκες υπάρχει μια μεταβατική περίοδος στο τέλος του 1ου σταδίου, όταν ο τράχηλος της μήτρας δεν έχει πλήρως διασταλθεί. Είναι σημαντικό τη στιγμή αυτή να ελέγξετε την θέληση σας να σπρώξετε και οι μικρές εκπνοές του κεριού μπορούν να βοηθήσουν.
Φανταστείτε πως τα δάχτυλα του ενός χεριού είναι μικρά αναμμένα κεράκια στην γενέθλια τούρτα του παιδιού σας.
Όταν θελήσετε να σπρώξετε, εκπνεύστε κοφτά, σβήνοντας μια-μια τις φλόγες. Χρησιμοποιείστε νοητά τις λέξεις «Δεν-θα-σπρώ-ξω…-δεν-θα-σπρώ-ξω» (κοφτή εκπνοή σε κάθε συλλαβή, κοφτή εισπνοή ανάμεσα και βαθιά εκπνοή στην τελευταία –ξω-).
Κατά το 2ο στάδιο του τοκετού, δυναμώνουν και πληθαίνουν οι ωθήσεις και θα πρέπει να ακούτε προσεχτικά το σώμα σας. Καθώς νιώθετε την ώθηση εισπνεύστε, κρατήστε την εισπνοή και εκπνεύστε αργά και μακρόσυρτα καθώς το σώμα σας κατευθύνει προς τα κάτω το μωρό σας.
Μεταξύ των ωθήσεων κρατήστε ήρεμη την αναπνοή και το στόμα σας για να είναι χαλαρό και το πυελικό έδαφος. Σκεφτείτε πως κάθε αναπνοή, σας φέρνει πιο κοντά στο μωρό σας.
Ανάμεσα στις συσπάσεις πάρτε βαθιές και αναζωογονητικές αναπνοές που σας βοηθούν να αντεπεξέλθετε στην επόμενη σύσπαση. Θυμηθείτε πως πρέπει να είστε σε μια άνετη θέση κατάλληλη για εσάς και το πέρασμα του μωρού σας στον κόσμο μας.
Ακόμα θα πρέπει το σώμα να μείνει ήρεμο και «ανοιχτό», θα πρέπει να ακούτε τι ζητά το σώμα σας και θα πρέπει να έχετε χαλαρά τα χείλη και τα σαγόνια χωρίς να βιάζετε την αναπνοή σας.
 
Ο ερχομός του μωρού
Όταν φτάσετε στο σημείο αυτό, καλό είναι να ακούτε ότι σας λέει η μαία και ο γιατρός. Ακριβώς πριν βγει το μωρό θα σας ζητηθεί να αναπνέετε κοφτά. Η μήτρα θα σπρώξει το μωρό ούτως ή άλλως όμως μπορείτε να συμβάλλετε. Η σκέψη σας πρέπει να είναι η εξής: «Δεν έχει σημασία η εισπνοή αλλά η εκπνοή με ήρεμο και συγκεντρωμένο μυαλό.
Μόλις πάρετε το μωρό στην αγκαλιά σας, θα έχει τελειώσει για εσάς το δύσκολο έργο της γέννας. ‘Όχι όμως και για τη μαία που θα πρέπει να βγάλει και τον πλακούντα. Ίσως να σας ζητηθεί να σπρώξετε και ενδέχεται να νιώθετε συσπάσεις όμως θα φαίνονται ασήμαντες μπροστά στη ζωή που θα κρατάτε στα χέρια σας!

Χριστίνα Γιαννουλοπούλου

Πληροφορίες άρθρου:

1109 προβολές

Αρέσει σε 2 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1600 | 

Γεννήθηκε ο Παπασυναδινός κατά πάσα πιθανότητα στο Μελικίτσι. Ο πατέρας του ήταν ένας από τους εξέχοντες ιερείς της μητρόπολης Σερρών. Κατείχε τη θέση του σακελάριου στην εκκλησιαστική ιεραρχία, αλλά οι γενικότερες δραστηριότητές του προσδίδουν κύρος και εξουσία. Ο αυταρχικός χαρακτήρας του πατριάρχη της οικογένειας προκαθορίζει και το μέλλον των παιδιών του μεταξύ αυτών και του Συναδινού. Ο Συναδινός όταν ήταν παιδάκι δέκα χρονών, ο πατέρας του τον έστειλε στο σχολείο στα Καλά Δένδρα, όπου ο ιερέας Παπαδήμος του έμαθε να διαβάζει και να γράφει. Όταν έκλεισε τα δεκαπέντε του, βρέθηκε στη πόλη των Σερρών για να μάθει ένα επάγγελμα. Αυτή η περίοδος εκμάθησης θα διαρκέσει μόνο ένα χρόνο. Την επόμενη χρονιά, στις 14 Απριλίου 1916, ο πατέρας του οργανώνει τον αρραβώνα του με την Αβραμπακίνα, κόρη του χρυσοχόου Κυριαζή. Στις 9 Νοεμβρίου του 1617 γίνεται ο γάμος στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στους Γουναράδες. Ο Συναδινός ήταν τότε μόλις 17 χρονών. Η Αβραμπακίνα θα γίνει η πιστή σύντροφος όλης του της ζωής και θα μοιραστεί μαζί του χαρές και λύπες που δυστυχώς οι δεύτερες ήταν πολύ περισσότερες. Νεόπαντρος ο Συναδινός συνεχίζει την εκπαίδευσή του κοντά στον ιερέα Παρθένιο, που εκείνη την εποχή δίδασκε στη Μητρόπολη. Σκοπός του να βελτιώσει τις γνωριμίες του για να μπει στην εκκλησιαστική ιεραρχία. Το Φλεβάρη του 1619 γεννιέται το πρώτο του παιδί η Ασανώ η οποία πεθαίνει σε εννέα μήνες. Το ένα μετά το άλλο όλα τα παιδιά που το ζευγάρι απόκτησε είχαν την τύχη της Ασανώς. Η μόνη παρηγοριά του Συναδινού απομένει η εκκλησιαστική του καριέρα. Γρήγορα γίνεται ιεροδιάκονος τον Δεκέμβριο του 1619 και χειροτονείται ιερέας τη Μεγάλη Πέμπτη του 1622. Γρήγορα ο νεαρός Συναδινός αρχίζει να ανεβαίνει τα σκαλιά της ιεραρχίας, έτσι διορίζεται από τον μητροπολίτη Άρχων του Ψαλτήρος Σερρών. Αγοράζει από τον μητροπολίτη Τιμόθεο 5 ενορίες για 600 άσπρα, γεγονός που δεν αποτελεί μόνο μια πρόοδο στην καριέρα του, αλλά και μια σημαντική οικονομική επένδυση για την εποχή. Η επόμενη δεκαετία βρίσκει τον Συναδινό στενά δεμένο με την πόλη. Κατοικεί πλέον στις Σέρρες, όπου το 1634 αγοράζει ένα σπίτι στο μαχαλά της Επίσκεψης. Το 1632 γίνεται λογοθέτης της εκκλησίας και το 1632 γίνεται λογοθέτης της εκκλησίας και το 1634 αναγορεύεται σε σκευοφύλακας. Στη συνέχεια όμως και για λόγους αδιευκρίνιστους που έχουν να κάνουν με εσωτερικές διαμάχες της εκκλησίας και συσχετισμούς, αναγκάζεται να αφήσει το αξίωμά του και να γίνει σακελάριος. Το τι ακριβώς συνέβη δεν το γνωρίζουμε. Δυσνόητα γεγονότα, ονόματα, ρόλοι, πρόσωπα τα οποία μας διαφεύγουν, συντελούν ώστε τον Μάρτιο του 1831 ο Συναδινός να βρεθεί σε άσχημη θέση και μάλιστα αφορισμένος από την εκκλησία των Σερρών. Τα χρόνια που ακολουθούν είναι ακόμη ταραγμένα και συσσωρεύουν κι άλλα προβλήματα πάνω του και η θέση του στην κοινότητα της πόλης έγινε πολύ εύθραυστη, αν όχι εχθρική. Στις 11 Ιουλίου του 1636 πεθαίνει ο πατέρας του Συναδινού. Τα χρόνια που ακολουθούν είναι ακόμη ποιο δύσκολα για την ζωή του Συναδινού, έτσι αναγκάζετε να φύγει για το Άγιο Όρος, όπου και παραμένει για έναν χρόνο περίπου. Οικογενειακές διαφορές που είχαν να κάνουν με κληρονομικά ζητήματα στα οποία είχαν εμπλακεί η εκκλησία και ο οικογενειακός του περίγυρος το οδηγούν μέχρι το Πατριαρχείο στην προσπάθεια του να βρει το δίκιο του. Το 1640 επιστρέφει από την Κωνσταντινούπολη απογοητευμένος από την εξέλιξη της υπόθεσής του. Τα ίχνη του Συναδινού χάνονται μετά το 1642, την εποχή που γράφει και τις μνήμες του στον πολύτιμο κώδικα που σώζεται στο Άγιο Όρος. Από διάφορα εκκλησιαστικά έγγραφα που έχουν διασωθεί και κάνουν μνεία το όνομα του φέρεται ότι συνεχίζει να παίζει ρόλο στη ζωή των Σερρών μέχρι το 1662 τουλάχιστον. Το "Χρονικό" του θεωρείται αξεπέραστη πηγή εκκλησιαστικών και ιστορικών πληροφοριών αλλά, το κυριότερο, χρονικό καταγραφής των καθημερινών συμβάντων στις Σέρρες στα μέσα του 17ου αιώνα.

1769 | 

Από έκθεση του Ενετικού Προξενείου Θεσσαλονίκης: «Τα νέα είναι ότι εξαιτίας του πολέμου της Μοσκοβίας γέμισε η περιοχή Σερρών από λιποτάκτας οι οποίοι ξεγυμνώνουν και φονεύουν όλους εκείνους που δεν έχουν καλήν συνοδείαν».

1918 | 

Ο Ελευθέριος Βενιζέλος συνοδευόμενος από κλιμάκιο υπουργών ήλθε για δεύτερη φορά στην απελευθερωμένη πόλη των Σερρών ύστερα από την δίχρονη βουλγαρική κατοχή και περιδιάβηκε συγκινημένος τους δρόμους της.

1930 | 

Διεξήχθη ο τελικός του πρωταθλήματος Σερρών μεταξύ του «Ηρακλή» και του «Απόλλωνα», με νίκη του «Ηρακλή» και σκορ 2-1.

1931 | 

Στο κινηματογράφο «Κρόνιον» ο τενόρος Λέανδρος Καβαφάκης και η καρατερίστα Αγγέλα Σεβίλη είχαν την τιμητική τους βραδιά.

1935 | 

Το θερινό «Πάνθεον» αποχαιρέτησε τη σαιζόν με το «ωραιότερο και πλουσιώτερο πρόγραμμα» που εντυπωσίασε τους Σερραίους αφού προβάλλονταν: 1ον) Η μουσική ταινία «Τα χείλη μου προδίδουν» με τη Λίλιαν Χάρβεϋ και τον «γόητα τενόρον» Τζων Μπόλς, 2ον) «Ένα ωραιότατον πρωτότυπον Ζουρνάλ ομιλών Ελληνιστί» και 3ον) Την «Κατάλυσιν της επαναστάσεως της 3ης Μαρτίου 1935».

1935 | 

Στο «Πάνθεον» προβλήθηκε η ταινία «Τα χείλη μου προδίδουν» με την Λίλιαν Χάρβεϋ.

1964 | 

Ο όμιλος «Ορφέας» συμμετείχε με τη μικτή του χορωδία στο Φεστιβάλ Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Χρήστου Π. Σταματίου.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
92398 προβολές από 1/9 έως 21/9
149773 προβολές τον προηγ. μήνα
97611 προβολές τον Ιούλιο