Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ταινία Εκείνη

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Πλάθοντας ευτυχισμένα παιδιά

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Δημοκράτες και φασίστες

10/12/2014

Άρθρο του Χριστόφορου Παλαμίδη

 
(Δημοκράτες και φασίστες δε διακρίνονται από ταμπέλες παρά μόνο από τη συμπεριφορά τους)

«Πρέπει να φασιστοποιηθούμε όσοι είμαστε σε θέση εξουσίας, αν παραφέρεσαι να τρως μια σφαλιάρα και να συμμαζεύεσαι, όπως γίνεται στις σοβαρές χώρες, στη Γερμανία, στον Καναδά, στην Αυστραλία, σε όλες στις σοβαρές χώρες του κόσμου, δεν μπορεί να ψηφίζουμε νόμους και να μην τους τηρούμε».

Έτσι ακριβώς τα είπε ο Αντιπρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Τζιφόπουλος καθηγητής της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας και πρόεδρος της Φιλοσοφικής, φιλοξενούμενος σε τηλεοπτική εκπομπή τον περασμένο Ιούλιο στο τοπικό κανάλι «DION» αναφερόμενος στη νοοτροπία του νεοέλληνα.

Συμφωνώ απόλυτα με τα λεγόμενα του πρώην Αντιπρύτανη ότι οι νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται αυστηρά και όποιος δεν τους εφαρμόζει να υφίσταται τις συνέπειες, όπως γίνεται σε όλες τις σοβαρές χώρες του κόσμου, πόσο μάλλον σ΄εμάς που θέλουμε να θεωρούμαστε απόγονοι του Σωκράτη, του Πλάτωνα, του Σοφοκλή, του Ξενοφώντα που μιλούσαν για την αναγκαιότητα εφαρμογής των νόμων.

Το μόνο κακό ήταν ότι χρησιμοποίησε δημοσίως δύο λάθος λέξεις: «φασιστοποιηθούμε» και «σφαλιάρα». Κάποιοι «δημοκράτες» λοιπόν, επικαλούμενοι τη δημοκρατική-αντιφασιστική τους ευαισθησία, έκαναν εισβολή στο γραφείο του απαιτώντας την παραίτησή του από τη θέση του Αντιπρύτανη. Προφανώς η δουλειά ήταν προμελετημένη, κάποιοι του την είχαν φυλαγμένη , αφού η εκπομπή είχε προβληθεί πριν από τέσσερις μήνες!!!

Αμέσως μετά άρχισαν τα σχόλια στα ΜΜΕ από διάφορους οι οποίοι απομόνωσαν τις επίμαχες λέξεις χωρίς να αναφέρουν τι ακριβώς είπε και το έκαναν σκοπίμως ή από άγνοια, γιατί δεν μπήκαν στον κόπο να ψάξουν στο διαδίκτυο και να ακούσουν ολοκληρωμένη τη φράση, θεωρώντας ότι η αναφορά και μόνο αυτών των λέξεων ήταν ικανή να στηρίξει το κατηγορητήριο.

Μου ήταν άγνωστος ο κ. καθηγητής, μετά όμως τον θόρυβο που δημιουργήθηκε είδα στο διαδίκτυο τις δραστηριότητές του στον τομέα της επιστήμης του και μου δημιούργησε θετική εντύπωση. Διαβάζοντας διάφορα άρθρα εναντίον του, ορισμένα από τα οποία είναι εντελώς κακόβουλα με τίτλους όπως « Ο αρχαιολάτρης που ζήτησε φασισμό », αποφάσισα να γίνω αυτόκλητος υπερασπιστής, για να εκθέσω και την άλλη άποψη, που σε τέτοιες περιπτώσεις συνήθως αποσιωπάται.

Στον προφορικό λόγο λοιπόν, στις συζητήσεις που κάνουμε λέγονται καθ΄ υπερβολήν για τους παρανομούντες πολύ χειρότερα από τη σχετικά ανώδυνη σφαλιάρα, όπως μαστιγώματα, κρεμάλες και εκτελέσεις στο Γουδή για να δοθεί έμφαση, χωρίς βέβαια να τα εννοούμε. Με το να λέει κάποιος που βλέπει τον φοιτητή να ρίχνει τα σκουπίδια στο πρυτανικό γραφείο «πού είσαι ρε Παπαδόπουλε» δε σημαίνει ότι είναι οπωσδήποτε νοσταλγός της χούντας, αλλά απλώς κάνει σύγκριση του τότε με το σήμερα στο θέμα της πειθαρχίας, πιστεύοντας ότι «τάξη χωρίς ελευθερία και ελευθερία χωρίς τάξη είναι εξ ίσου καταστροφικές». Τότε είχαμε κατάλυση της δημοκρατίας, αλλά υπήρχε πειθαρχία στα πανεπιστήμια λόγω του φόβου των συνεπειών. Σήμερα που έχουμε δημοκρατία γίνεται κατάχρηση των δημοκρατικών ελευθεριών από κάποιους που ξέρουν ότι με τις πράξεις τους όχι μόνον θα μείνουν ατιμώρητοι, αλλά πλουτίζουν και το βιογραφικό τους ώστε αργότερα μέσω των κομμάτων και του συνδικαλισμού να βρεθούν στα έδρανα της βουλής. Η τακτική είναι γνωστή και εφαρμόζεται με επιτυχία τις τελευταίες δεκαετίες. Ο νεαρός που έριξε τα σκουπίδια στο γραφείο του αντιπρύτανη του παν. Αθηνών, που τρομοκρατημένος το μόνο που έκανε ήταν να τινάξει από πάνω του τις βρωμιές, φρόντισε να κοινοποιήσει «το κατόρθωμά του» στο διαδίκτυο.

Ο κ. Τζιφόπουλος ζήτησε συγγνώμη για την ατυχή έκφραση και υπέβαλε την παραίτησή του από τη θέση του αντιπρύτανη, που έκανε δεκτή η πρυτανεία με ανακοίνωσή της, στην οποία συμπληρώνει ότι «οι δηλώσεις του κ. Τζιφόπουλου όπως παρουσιάστηκαν σήμερα στα ΜΜΕ σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τις απόψεις της». Δηλαδή έκαναν το κορόιδο για να μην μπλέξουν σε περιπέτειες, αφού η επίσημη πολιτεία κάνει το κορόιδο εδώ και τόσα χρόνια.

Σε αντίθεση με τη λιτή και κατευναστική ανακοίνωση της πρυτανείας που ερμηνεύεται σαν «τα ’θελε και τα ’παθε εμείς δε φταίμε», ο σύλλογος φοιτητών φιλολογίας απαντά με μία επίσημη μακροσκελή και άκρως επιθετική ανακοίνωση που ίσως κάποιος να έλεγε ότι οι συντάκτες είναι για φάπες.

Η ανακοίνωση, αφού αναφέρεται στις κατάπτυστες όπως λέει δηλώσεις του Γ. Τζιφόπουλου, απομονώνοντας τη φράση «πρέπει να φασιστοποιηθούμε όσοι κατέχουμε θέσεις εξουσίας», τα βάζει με «τους νέους πρυτάνεις της βίας και της καταστολής με πρωτοπόρο τον Φορτσάκη , τα φασιστοειδή μαργαριτάρια και χουντικά κατακάθια, που προβαίνουν σε πρακτικές αυταρχισμού και τρομοκράτησης μέσα στο πανεπιστήμιο» και καταλήγει με κεφαλαία γράμματα (όπως ακριβώς είναι στην ανακοίνωση):
ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΡΥΤΑΝΕΙΕΣ, ΟΙ ΕΚΦΡΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΗΣ ΘΑ ΣΤΟΧΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΜΟΝΙΜΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ ΠΑΙΡΝΩΝΤΑΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ, ΤΙΣ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ".

Συγχαρητήρια παιδιά. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι δημοκράτες και φασίστες δε διακρίνονται από ταμπέλες, παρά μόνο από τη συμπεριφορά τους.

Χριστόφορος Παλαμίδης

Πληροφορίες άρθρου:

804 προβολές

Αρέσει σε 15 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

10/05/2017 | Το θέατρο στους μαθητές

29/06/2016 | Ανάσα αισιοδοξίας

24/02/2016 | Πολιτική αυτοκτονία

02/10/2015 | Ποιός έκλεισε τις τράπεζες, γιατί επέβαλαν τα capital controls και πότε θα γίνει η άρση τους

28/11/2014 | Με το αέριο ζεστάθηκε το κοκαλάκι μας

17/12/2013 | Η αλήθεια για το φρέσκο γάλα

25/11/2013 | Παγκόσμια ημέρα δημόσιας τουαλέτας

08/03/2013 | Τα καρπουζάκια της Νάξου

22/02/2013 | Tο κρέας και τα μυστικά του

24/02/2012 | Είμαι γνήσιο γαϊδούρι, άνθρωπος δεν έχω γίνει

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1901 | 

Σε έκθεσή του ο Πρόξενος Σερρών Αντώνιος Σακτούρης ανέφερε ότι: ο Βασίλειος Ιωάννου Γούναρης από το Σιδηρόκαστρο κάηκε ζωντανός σε κλίβανο από τους Βούλγαρους κομιτατζήδες στη Σουσίτση της Επαρχίας Μελενίκου. Επίσης «Βούλγαροι ληστοσυμμορίται εδολοφώνησαν εν Δοβίτση Έλληνα βοσκόν και ήρπασαν 80 πρόβατα».

1906 | 

Βουλγαρικό σώμα εισέβαλε στο χωριό Βόλακο και έβαλε φωτιά στην ελληνική συνοικία αρχίζοντας από το σπίτι του Τρύφωνα Στογιάννη, ο οποίος μόλις κατόρθωσε να σωθεί με την οικογένειά του.

1907 | 

Προδόθηκε και έπεσε νεκρός ο καπετάν Ανδρούτσος (ιερέας Παπα-Πασχάλης) στο Νικοσλάβι της Νιγρίτας, ύστερα από συμπλοκή με τον τουρκικό στρατό. Μαζί του φονεύθηκαν και οι τρεις σύντροφοί του, Χρήστος Κατσούκης, Κίτσος Στεφανιώτης και ο Μοναχός Γ. Τσουχλιάς πολεμώντας ηρωικά.

1908 | 

Ο πρόξενος Σακτούρης με τηλεγραφική του έκθεση μεταβίβασε με ενθουσιασμό τις εντυπώσεις του από την αβίαστη μεταστροφή των πραγμάτων υπέρ του Ελληνισμού στην περιφέρεια της Ζίχνης γράφοντας: «Το παρά το Πετρίτσι χωρίον Μπογορόβιτσα αποτελούμενον από 120 οικογενείας ενταχθέν διά της βίας εις το σχίσμα το 1903 επανήλθεν εις την Ορθοδοξίαν. Οι χωρικοί εζήτησαν ιερέα και διδάσκαλον, οι οποίοι και απεστάλησαν αμέσως…».

1912 | 

(ώρα 4 μ.μ.) Ογδόντα Βούλγαροι κομιτατζήδες με αρχηγό τον Τσαγκώφ μπήκαν στις Σέρρες.

1974 | 

Ο «Πανθρακικός» συνεχίζοντας τις καλές εμφανίσεις νίκησε στο εκτός έδρας παιχνίδι, μέσα στο Σιδηρόκαστρο τον «Εθνικό» με 0 – 1.

1989 | 

(Παρασκευή) Έγινε η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Γιατρός με το στανιό» του Μολιέρου από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3585 δημοσιευμένα άρθρα
225 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
136200 προβολές από 1/11 έως 24/11
123650 προβολές τον προηγ. μήνα
136255 προβολές τον Σεπτέμβριο