Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ταινία Εκείνη

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Πλάθοντας ευτυχισμένα παιδιά

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

45 Χρόνια

15/12/2015

Άρθρο της Unesco Σερρών

 
Η Κινηματογραφικη Λέσχη Σερρών ''Στιγμές της Πόλης" προβάλει την Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου στις 19:30 στο Σινέ-Κρόνιο την ταινία του Άντριου Χέιγκ ''45 Χρόνια''. Η ταινία προβάλεται μερικα εικοσιτετράωρα μετά την βράβευσή της απο την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου με το βραβείο Kαλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας 2015 για την Σαρλότ Ράμπλινγκ.

45 Χρόνια
Σκηνοθεσία Άντριου Χέιγκ
Με τους: Τομ Κόρτνεϊ, Σαρλότ Ράμπλινγκ, Τζέραλντιν Τζέιμς

ΣΥΝΟΨΗ

Η Κέιτ και ο Τζεφ είναι παντρεμένοι 45 χρόνια, κι ενώ ετοιμάζουν το πάρτι για την επέτειο τους, λαμβάνουν ένα γράμμα που θα ταράξει τις ζωές τους. Το γράμμα έρχεται από την Ελβετία κι αναφέρει ότι βρέθηκε το πτώμα της Κάτια- της πρώτης αγάπης του Τζεφ. Η Κάτια είχε χαθεί όταν είχε πάει μαζί με το Τζεφ για αναρρίχηση το 1962. Ο Τζεφ λέει στην Κέιτ ότι τον ενημέρωσαν ως τον άμεσο συγγενή γιατί προσποιούνταν ότι ήταν παντρεμένοι. Οι ετοιμασίες για την επέτειο συνεχίζονται, αλλά η απασχόληση του Τζεφ με τα νέα που έμαθε ταράζει την Κέιτ. Ξεκάνει και πάλι το κάπνισμα, νοσταλγεί συνεχώς τις στιγμές που είχε μαζί της, ψάχνει παλιές φωτογραφίες τους, λέει στην Κέιτ ότι θα την είχε παντρευτεί αν δεν είχε χαθεί. Όσο πλησιάζει ο εορτασμός της αγάπης τους, βυθίζονται όλο και περισσότερο στο παρελθόν, αφήνοντας αμφιβολίες για το μέλλον τους.

Διάρκεια: 95’

ΑΡΓΥΡΗ ΑΡΚΤΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥ
ΣΑΡΛΟΤ ΡΑΜΠΛΙΝΓΚ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ

ΑΡΓΥΡΗ ΑΡΚΤΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ
ΤΟΜ ΚΟΡΝΤΕΪ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ

ΕΠΙΣΗΜΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Τα 45 Χρόνια είναι μια νέα οπτική στις σχέσεις, το γήρας, τη συγχώρεση και τη ζήλια απο ένα σκηνοθέτη με μοναδική ματιά στο θέμα των σχέσεων. Το σενάριο του Άντριου Χέιγκ βασίζεται σε μια μικρή ιστορία του Ντέιβιντ Κόνστανταϊν με τίτλο «In Another Country».

Η μακροβιότητα μιας αγάπης αποτελεί ένα επίτευγμα από μόνη της. Τα ζευγάρια που το πετυχαίνουν όμως έκαναν καλύτερες επιλογές ή μαθαίνουν να αγαπούν καλύτερα εξαρχής; Έχουν θάψει τα θέματα τους βαθιά ή τα χειρίστηκαν σωστά; Η οικειότητα μεγαλώνει όσο περνάνε τα χρόνια ή φθείρεται;

Το ζευγάρι στο επίκεντρο της ταινίας είναι ακόμη ενεργό σε καλή υγεία και πνευματική κατάσταση- είναι και αξιολάτρευτο. Αλλά είναι παντρεμένοι από πολλοί νέοι, όπως συνηθιζόταν τη δεκαετία του ’60, και είναι μαζί πολύ περισσότερο απ’ ότι οποιοδήποτε νέο ζευγάρι θα είναι ποτέ. Φαίνεται να είναι ακλόνητος ο δεσμός τους. Αλλά ο Χέιγκ συλλαμβάνει με τρομερή ακρίβεια πόσο ευάλωτος γίνεται όταν το παρελθόν έρχεται στην επιφάνεια και ξυπνάει η ζήλεια.

Στην προηγούμενη ταινία του, το Weekend, ο Χέιγκ απεικονίζει μια σχέση που μόλις ξεκίνησε και μπορεί να αντέξει στο πέρασμα του χρόνου, μπορεί και όχι. Τώρα καταπιάνεται με το ακριβώς αντίθετο θέμα, αλλά μοιάζει πολύ με την προηγούμενη ταινία. Πώς δημιουργείται η εμπιστοσύνη σ’ένα ζευγάρι, και πως εκφράζεται η αγάπη; Πόσο κοντά μπορούμε να έρθουμε μεταξύ μας και κατά πόσο μπορούμε να λειτουργούμε μόνοι;

Η Κέιτ και ο Τζεφ λειτουργούν ως ένα. Όταν όμως έρχονται τα νέα για την παλιά του αγάπη, ο Τζεφ γίνεται αγνώριστος- η Κέιτ έχει απέναντι της έναν ξένο.

Η ταινία αντιμετωπίζει τους χαρακτήρες της όπως θα έκανε με ένα νέο ζευγάρι- ακόμη γεμάτους ζωή κι ακόμη ευάλωτους στα συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα της ζωής . Κοιτάζει με ειλικρίνεια και βάθος μια ηλικία που συχνά περιορίζεται, παρουσιάζεται ως καρικατούρα ή αφαιρείται τελείως από την αφήγηση μιας ταινίας.

ΔΗΛΩΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Υπήρχε κάτι σπαρακτικό για μένα στην ιστορία μια σχέσης που κλονίζεται στην τελική της ευθεία. Ήταν λες κι αυτό το πτώμα περίμενε υπομονετικά μέσα στον πάγο, για να εμφανιστεί τη σωστή στιγμή και να σπείρει το χάος. Μέσα από τις ρωγμές στο έδαφος έρχονται όλοι οι φόβοι και οι αμφιβολίες, όλα όσα δεν ειπώθηκαν τόσα χρόνια, καταπιεσμένα και κρυμμένα συναισθήματα. Ολόκληρη η σχέση της Κέιτ και του Τζεφ αμφισβητείται από μία γυναίκα που δεν υπάρχει καν.

Ήθελα η ιστορία να μην αναφέρεται σε μια παλιότερη γενιά που χάθηκε, αλλά στις επιλογές που κάνουμε όλοι μας. Ήθελα επίσης η εξιστόρηση να γίνεται εξ ολοκλήρου από τη μεριά της Κέιτ.

Τα 45 Χρόνια, όπως και το Weekend, καταπιάνονται με τις δυσκολίες που υπάρχουν στην ανθρώπινη οικειότητα, το ρίσκο να εκτεθείς συναισθηματικά σε έναν άλλο άνθρωπο, τη δυσκολία να είσαι πραγματικά ειλικρινής για τα συναισθήματα σου. Με ενδιαφέρει πάρα πολύ πως οι ρομαντικές σχέσεις καθορίζουν αυτό που είμαστε κι αυτό που θέλουμε ο κόσμος να δει.

Δεν πιστεύω ότι οι άνθρωποι σταματούν να αναζητούν απαντήσεις όσο μεγαλώνουν. Όλοι πιστεύαμε πως όταν φτάσουμε τα 30 θα έχουμε βρει λύσεις, θα ξέραμε ποιοι είμαστε. Είμαι βέβαιος ότι για κανέναν δεν ισχύει αυτό. Αλλάζουμε συνεχώς, και αλλάζουν και οι ερωτήσεις μας για τη ζωή μαζί.

Θεωρώ πως ότι μας συμβαίνει στο παρελθόν, παραμένει κάτω από την επιφάνεια για πάντα. Δεν αναφέρομαι μόνο στα μεγάλα δραματικά γεγονότα, αλλά και σε όλες εκείνες τις μικρές λεπτομέρειες που μας καθορίζουν. Αν τα αγνοούμε μπορεί κάποια στιγμή να έρθουν όλα μαζί για να δημιουργήσουν χάος. Μερικές φορές, νιώθω πως οι ζωές μας όλες έχουν μετατραπεί σε μια διαρκή προσπάθεια να μην έρθουν ποτέ αυτά τα πράγματα στην επιφάνεια να μας καταπιούν.
-Άντριου Χέιγκ


ΣΑΡΛΟΤ ΡΑΜΠΛΙΝΓΚ

Η Σάρλοτ Ράμπλινγκ ξεκίνησε την καριέρα της στον κινηματογράφο το 1964 στο πλευρό του Ρίτσαρντ Λέστερ στο The Knack. Το 1966 εμφανίστηκε στο Georgy Girl, με το οποίο και απογειώθηκε η καριέρα της.

Ακολούθησαν τα The Damned του Βισκόντι, The Night Porter της Καβάντι, το Δέκα Δολοφόνοι για το Ντεντέκτιβ Μαρλόβε (Farewell, My Lovely) (1975) , το Stardust Memories (1980) του Γούντι Άλεν, το The Verdict (1982), Ο Δαιμονισμένος Άγγελος (Angel Heart) του Άλαν Πάρκερ, Τα Φτερά της Αγάπης (The Wings of the Dove), Όρκα: Η Φάλαινα Δολοφόνος (The Cherry Orchard) του Μιχάλη Κακογιάννη, Caotica Ana του Χούλιο Μεντέμ, το Lemming, Το Κάλεσμα του Νότου (Heading South) (Vers le Sud), Οιωνός (Signs) και Max My Love του Ναγκίσα Οσίμα. Η Σαρλότ έχει συνεργαστεί στενά με το Φρανσουά Οζόν για τα Sous le sable (2001), Swimming Pool (2003) και Angel (2006) και πιο πρόσφατα στο Νέα και Όμορφη (Jeune et Jolie). Στις πιο πρόσφατες δουλειές της ανήκουν τα Broadchurch, Dexter, Restless, Νυχτερινό τρένο για τη Λισαβώνα (Night Train to Lisbon), I, Anna, Melancholia, Στο Μάτι του Κυκλώνα (The Eye of the Storm), Αποστολή αυτοκτονίας (Clean Skin), Streetdance 3D, Μη Μ’αφήσεις ποτέ (Never Let Me Go), Babylon AD, Life During Wartime, Boogie Woogie και Η Δούκισσα (The Duchess).


ΤΟΜ ΚΟΡΤΝΕΪ

Ο Τομ Κόρτνεϊ σπούδασε Δραματική στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου κι έκανε το ντεμπούτο του το 1960 με το Γλάρο στο θέατρο. Ακολούθησαν τα Ερρίκος IV και Δωδέκατη Νύχτα και το Billy Liar στο θέατρο του Cambridge το 1961. Έκανε το ντεμπούτο του στο Μπρόντγουεϊ με το Otherwise Engaged το 1977, που του χάρισε και την πρώτη του υποψηφιότητα στα Βραβεία Τόνυ. Ήταν ξανά υποψήφιος για Τόνυ με The Dresser.

Η κινηματογραφική του καριέρα ξεκίνησε με το The Loneliness of the Long Distance Runner και την υποψηφιότητα του ως Πιο Υποσχόμενος Ηθοποιός στα Βραβεία BAFTA. Ο Τομ Κόρτνεϊ ήταν πρώτη φορά υποψήφιος για Όσκαρ για το Δόκτωρ Ζιβάγκο (Doctor Zhivago) το 1965. Από τη δεκαετία του ’80 κι έπειτα, έχει εμφανιστεί σε αναρίθμητες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές όπως τα Billy Liar, King and Country ( Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού Φεστιβάλ Βενετίας), One Day in the Life of Ivan Denisovich, The Dresser , Quartet, Let Him Have It, Nicholas Nickleby, Little Dorrit.

Το 2000 δημοσίευσε τα απομνημονεύματα του με τίτλο Dear Tom: Letters From Home.

ΑΝΤΡΙΟΥ ΧΕΪΓΚ


Ο Άντριου Χέιγκ έχει εργαστεί ως βοηθός μοντάζ σε ταινίες όπως Ο Μονομάχος (Gladiator) και Μαύρο Γεράκι Η Κατάρριψη (Black Hawk Down) πριν κάνει το ντεμπούτο του με τη μικρού μήκους ταινία Oil.

Το 2009 σκηνοθέτησε τη μεγάλου μήκους ταινία Greek Pete που έκανε πρεμιέρα στο Lesbian and Gay Film Festival του Λονδίνου και απέσπασε το Βραβείο Καλλιτεχνικού Επιτεύγματος. Η ταινία που τον καθιέρωσε, το Weekend, έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ SXSW, αποσπώντας το Βραβείο Κοινού (Emerging Visions Audience Award). Ακολούθησαν δύο Βραβεία British Independent Film κι ένα Evening Standard Καλύτερου Σεναρίου.

Ο Χέιγκ απέσπασε και το Βραβείο Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη από του Κριτικούς Κινηματογράφου του Λονδίνου.

Ο Χέιγκ εργάζεται ως παραγωγός στο σόου του HBO « Looking», για το οποίο επίσης γράφει και σκηνοθετεί επεισόδια.

Unesco Σερρών

Πληροφορίες άρθρου:

1032 προβολές

Αρέσει σε 1 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

15/02/2017 | Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

07/02/2017 | 2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

18/04/2016 | Αποτελέσματα διαγωνισμού ζωγραφικής για την Διεθνή ημέρα κατά του ρατσισμού της UNESCO

18/02/2016 | Από πού ξεκινάει η λογική των Αναπτυξιακών Στόχων;

01/02/2016 | ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ «UNWTO AWARDS FOR EXCELLENCE AND INNOVATION IN TOURISM 2016»

13/01/2016 | Η Μυστική Λέσχη του Πάμπλο Λαρέν

17/12/2015 | Τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες των μεταναστών

10/12/2015 | Προώθηση των προϊόντων του βουνού για μια καλύτερη ζωή

08/12/2015 | Πρόγραμμα της Κινηματογραφικής Λέσχης Σερρών Στιγμές Της Πόλης

30/11/2015 | Ξεκινώντας με την ποιότητα στην εκπαίδευση. Πάμε στην ώρα 0!

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1905 | 

Δολοφονήθηκε από Βουλγάρους ο ιερέας της Άνω Βροντούς Παπα-Βαγγέλης.

1928 | 

Στο Σιδηρόκαστρο η ποδοσφαιρική ομάδα του «Ηρακλή» Σερρών κέρδισε τον τοπικό «Άρη» με 3-2 ενώ από τη Σερραϊκή ομάδα διακρίθηκε ιδιαίτερα ο αρχηγός της Παπαπαναγιώτου.

1931 | 

Ο Σύλλογος «Ορφέας» διοργάνωσε τους Α΄ Πανσερραϊκούς ποδηλατικούς αγώνες.

1937 | 

Στον κινηματογράφο «Κρόνιον» προβάλλονταν η ταινία «Αντόνιο Ανβέρσο» με την Ολίβια ντε Χάβιλαντ και τον Φρέντερικ Μαρς.

1964 | 

Απεχώρησε από τη Νομαρχία Σερρών ο Γκότσης Ιωάννης. Είχε διατελέσει Νομάρχης Σερρών από τις 10 Ιουνίου 1964.

1965 | 

Η εφημερίδα «Ελληνικός Βορράς» έγραψε: «Ουδείς παραγωγός εκ του Νομού Σερρών θα κατέλθη εις την πόλιν επί μιαν εβδομάδα. (…) εις ένδειξιν διαμαρτυρίας, δια την μη επίλυσιν των ζωτικών αιτημάτων της τάξεως. Η σχετική απόφασις ελήφθη κατά την σημερινήν σύσκεψιν των προέδρων των Καπνικών Συνεταιρισμών του Νομού…».

1975 | 

Έγινε η έναρξη λειτουργίας του Λαϊκού Πανεπιστημίου για τέταρτη συνεχή χρονιά από τη Σερραϊκή Πολιτιστική Εταιρεία. Στην πανηγυρική γιορτή παραβρέθηκαν και έκαναν εναρκτήριο μάθημα υπό μορφή σεμιναρίου έξι καθηγητές της Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιά με επικεφαλής το Σερραίο Πρύτανη της Σχολής Ιάσονα Αστερ. Χατζηδίνα.

1985 | 

Απεβίωσε ο γνωστός Σερραίος λογοτέχνης - ποιητής και δημοτικός υπάλληλος Αναστάσιος (Τάσος) Μανθόπουλος, σε ηλικία 54 ετών. Πρώτη εμφάνιση του στα Σερραϊκά γράμματα έγινε όταν μαθητής ακόμη του Γυμνασίου ανέλαβε τη διεύθυνση της μαθητικής εφημερίδας «Μαθητικός Παλμός». Στη συνέχεια δημοσίευε πεζά και ποιήματα σε σερραϊκά λογοτεχνικά περιοδικά της εποχής όπως: «Εποχή», «Σερραϊκά Γράμματα» και «Πυξίδα». Το 1959 κυκλοφόρησε βιβλίο με τίτλο «Ζητείται θέσις. (Εικόνες της ζωής)» και το 1972 την ποιητική συλλογή του «Τρίπτυχο αγάπης».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3585 δημοσιευμένα άρθρα
224 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
101139 προβολές από 1/11 έως 18/11
123650 προβολές τον προηγ. μήνα
136255 προβολές τον Σεπτέμβριο