Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

08/06/2016

Άρθρο της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

 
ΕΡ. Ευθυμία γεννήθηκες στις Σέρρες αλλά μέχρι τα έξι χρόνια σου έζησες στη Γερμανία. Έχουν παραμείνει στη μνήμη σου εικόνες από τα χρόνια της Γερμανίας;
ΑΠ. Από τις πρώτες αναμνήσεις που έχω στη ζωή μου, σε ηλικία 6 ετών, είναι ο διαφορετικός τρόπος ζωής της Ελλάδας από την Γερμανία, ειδικά από την πόλη των Σερρών όπου μεγάλωσα, στην πόλη της Στουτγκάρδης. Από τα μικρά σπιτάκια, τα χωράφια, τα κάρα, τα ζώα, τον λιτό τρόπο ζωής στις πολυκατοικίες, τις παιδικές χαρές, τους ζωολογικούς κήπους, τα αυτοκίνητα, την πλουσιοπάροχη ζωή της Γερμανίας.

ΕΡ. Τα επόμενα παιδικά και εφηβικά χρόνια σου τα έζησες στις Σέρρες. Πως θυμάσαι τον εαυτό σου ως παιδί και ως έφηβη;
ΑΠ. Ως παιδί πολύ ανήσυχο… Με θυμάμαι συχνά πυκνά να το σκάω από παντού και να με ψάχνουν γονείς και παππούδες όλη την ώρα! Είχα τάσεις φυγής μάλλον και δεν με χωρούσε ο τόπος! Στην εφηβεία αντιθέτως ηρέμησα και άρχισαν οι καλλιτεχνικές τάσεις να βγαίνουν στην επιφάνεια..Έγραφα ποίηση, έμαθα κιθάρα και στο σχολείο ήμουν από τις καλύτερες μαθήτριες. Παράλληλα δούλευα στον φούρνο με τους γονείς μου και βοηθούσα και στις δουλειές του σπιτιού.

ΕΡ. Μεγαλώνοντας έδωσες εξετάσεις και εντάχθηκες στην πολεμική αεροπορία. Πως πήρες αυτήν την απόφαση;
ΑΠ. Η αλήθεια είναι πως ήταν ρίσκο, γιατί εκείνη την περίοδο άρχισαν να εντάσσονται γυναίκες στο στρατό. Ήμασταν από τις πρώτες που μπήκαμε και μου φάνηκε αρκετά ενδιαφέρον ως επάγγελμα. Επίσης με ενδιέφερε λόγω της οικονομικής ανεξαρτησίας που θα είχα, γιατί ενώ είχα περάσει και στη σχολή τουριστικών επαγγελμάτων, στην Πολεμική Αεροπορία θα είχα άμεσα τον μισθό μου και δεν θα επιβάρυνα οικονομικά τους γονείς μου.

ΕΡ. Τώρα που πια έχεις αποστρατευτεί, ποιες είναι οι πιο έντονες αναμνήσεις σου από τα χρόνια της θητείας σου;
ΑΠ. Για εμένα που είχα συνηθίσει στον τρόπο ζωής της επαρχίας μου φάνηκε αρκετά έντονη η εκπαίδευση στην οποία ρίχναμε βολές, και γενικότερα ο τρόπος της ο οποίος ήταν αρκετά σκληρός. Στη συνέχεια, ως Στρατολόγος, θυμάμαι έντονα τις εξιστορήσεις των ανθρώπων που πολέμησαν στον Β΄ Παγκοσμιο πόλεμο και στη Βόρεια Κορέα.

ΕΡ. Η συγγραφή πότε άρχισε για σένα;
ΑΠ. Αν και από τα χρόνια του σχολείου έγραφα ποίηση, το πρώτο μου μυθιστόρημα το άρχισα το καλοκαίρι του 2006 σε Αθήνα και Σέρρες. Ήταν κάτι που ήρθε αβίαστα. Απλά πήρα στυλό και χαρτί και άρχισε το ταξίδι…

ΕΡ. Πόσα βιβλία έχεις γράψει μέχρι σήμερα και ποια;
ΑΠ. Το πρώτο μου βιβλίο «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ» εκδόθηκε το 2009.Το δεύτερο «Παράθυρο στο χρόνο» εκδόθηκε το 2011.Και τα δύο κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις Βεργίνα, τον πρώτο εκδοτικό οίκο που συνεργάστηκα. Στο τρίτο μου βιβλίο «Στο σεντούκι της ψυχής μου» συνεργάζομαι με τις εκδόσεις «ΈΞΗ» και κυκλοφόρησε τέλος του 2015.

ΕΡ. Από τι εμπνέεσαι;
ΑΠ. Από καταστάσεις τις οποίες με απασχολούν ως άνθρωπο και γι αυτό τα μυθιστορήματα μου είναι κυρίως κοινωνικά. Στο πρώτο «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ», η ιστορία αφορά στην απομάκρυνση ενός ζευγαριού σε ένα γάμο, οι οποίοι χάνονται στις υποχρεώσεις τους και βρίσκουν διεξόδους αλλού. Στο δεύτερο βιβλίο μου «Παράθυρο στο χρόνο», σκιαγραφείται η πορεία των προγόνων μου από την καταστροφή της Σμύρνης σε νέες πατρίδες και η μετέπειτα πορεία και εξέλιξη του καθενός. Το βιβλίο αναφέρεται σε αληθινά γεγονότα και ανθρώπους που πέρασαν αυτή την τραγωδία της Σμύρνης. Στο τρίτο βιβλίο «Στο σεντούκι της ψυχής μου» βλέπουμε πόσα δεινά μπορεί να περάσει ένας άνθρωπος και όμως με δύναμη ψυχής, αγάπη, θέληση, υπομονή και επιμονή, θέτοντας στόχους και όνειρα καταφέρνει να βγει νικητής στη ζωή του.

ΕΡ. «Το σεντούκι της ψυχής μου» αναφέρεται σε αληθινή ιστορία;
ΑΠ. Η ιστορία της Αρετής κατά ένα μέρος είναι αληθινή ιστορίας μιας κοπέλας η οποία δούλευε με τη μητέρα μου στο καπνομάγαζο των Σερρών. Από κει και πέρα έχω προσθέσει μυθοπλασία ώστε να περάσω τα μηνύματα που ήθελα για την πορεία του βιβλίου.

ΕΡ. Η ηρωίδα σου Αρετή χτυπιέται συνεχώς από τη μοίρα αλλά ταυτόχρονα η τύχη είναι με το μέρος της. Υπάρχουν άνθρωποι που την στηρίζουν. Που πιστεύεις ότι οφείλετε η μετέπειτα πορεία της, στο περιβάλλον της ή στη δύναμη του χαρακτήρα της;
ΑΠ. Ο χαρακτήρας μας χτίζεται και επηρεάζεται μέχρι κάποια ηλικία από το περιβάλλον που ζούμε και τους ανθρώπους που έχουμε δίπλα μας. Η Αρετή από πολύ μικρή πήρε πολύ αγάπη στη ζωή της από τους γονείς της και με αυτή πορεύτηκε. Αργότερα, παρ’ όλες τις καταστάσεις που βίωσε, πάντα πλαισιωνόταν από ανθρώπους που τη στήριζαν και τη βοηθούσαν δίνοντάς της ότι κι αυτή τους έδινε. Άλλωστε στη ζωή ότι δίνεις, παίρνεις πίσω.

ΕΡ. Στην ηλικία των 13 ετών η Αρετή βιώνει καταστάσεις που θα μπορούσαν να έχουν τραυματίσει ανεπανόρθωτα τη ψυχική της κατάσταση. Από που αντλεί δύναμη;
ΑΠ. Η Αρετή από μικρή έχει θέσει στόχους και όνειρα στη ζωή της τα οποία και θέλει να εκπληρώσει. Αυτό και τα λόγια των γονιών της και του αγαπημένου της δασκάλου, της δίνουν ψυχική δύναμη ώστε να σταθεί στη ζωή με αξιοπρέπεια και να συνεχίσει την πορεία της χωρίς να τα παρατήσει.

ΕΡ. Το όνομα Αρετή που επέλεξες για την ηρωίδα σου είναι τυχαίο ή ήθελες κάτι να τονίσεις;
ΑΠ. Τα λόγια του Αριστοτέλη για την αρετή του ανθρώπου με έκαναν να διαλέξω αυτό το όνομα γιατί ταιριάξανε με τον χαρακτήρα και την πορεία που είχε η ηρωίδα στο βιβλίο : «Η αρετή είναι ανώτερη από τον πλούτο και χρησιμότερη απ΄ την υψηλή καταγωγή, γιατί όσα είναι αδύνατα για τους άλλους αυτή τα καθιστά δυνατά, κι όσα προκαλούν φόβο στους πολλούς τα υπομένει με θάρρος ,και γιατί νομίζει ότι ο μεν δισταγμός είναι μομφή και κατάκριση, η δε εργατικότητα έπαινος»

ΕΡ. Με στήριξη και την αγάπη του Παναγιώτη και της Αγγέλας, η Αρετή πραγματοποιεί το επαγγελματικό της όνειρο. Τελικά, μήπως η ζωή όταν μας παίρνει κάτι το αντικαθιστά με κάτι άλλο;
ΑΠ. Σαφώς η ζωή δεν σε αφήνει με κενά στην πορεία της, αλλά δεν μπορούμε να μιλήσουμε και για αντικατάσταση. Ο Παναγιώτης και η Αγγέλα δεν αντικατέστησαν τους πραγματικούς γονείς της Αρετής για παράδειγμα, αλλά της γέμισαν το κενό της οικογένειας που της έλειπε ,επιτρέποντας με σεβασμό στους γονείς της να ζουν πάντα στη σκέψη της.

ΕΡ. «Γλυκές και πικρές αναμνήσεις» μονολογεί κάποια στιγμή η Αρετή. Ποιες αναμνήσεις πιστεύεις ότι φυλάσσονται «στο σεντούκι της ψυχής» ενός ανθρώπου, με το πέρασμα των χρόνων;
ΑΠ. Οι αναμνήσεις που ζουν μέσα μας πάντα και μένουν στο σεντούκι της ψυχή μας είναι αυτές που μας κάνουν αυτό που είμαστε. Μπορεί να είναι στιγμές απόλυτης ευτυχίας ή στιγμές απόλυτης δυστυχίας. Μπορεί να είναι ακόμη μικρές στιγμές που χάραξαν την ψυχή μας ή που αλλάξανε για πάντα τη ζωή μας και τον τρόπο που βλέπουμε τα πράγματα.

ΕΡ. Η Αρετή αγαπά ιδιαίτερα τα λευκά τριαντάφυλλα. Τι συμβολίζουν;
ΑΠ. Το λευκό συμβολίζει την αθωότητα γι αυτό και το επέλεξα, γιατί όποιος γνωρίσει την Αρετή, καταλαβαίνει πως είναι το χρώμα που τη χαρακτηρίζει. Το τριαντάφυλλο όμως έχει τα αγκάθια του τα οποία μπορεί να σε ματώσουν, όπως συχνά ματώνει και η ψυχή της Αρετής. Οπότε πιστεύω πως το απόλυτο λουλούδι γι’ αυτή είναι το λευκό τριαντάφυλλο.

ΕΡ. «…έπεσε στο λήθαργο της ευτυχίας» αναφέρεις σε κάποιο σημείο του βιβλίου. Αν η ευτυχία είναι ένας λήθαργος, τι μπορεί να συμβεί όταν κάποιος συνέλθει απ΄ αυτόν; 
ΑΠ. Όλα τα συναισθήματα που βιώνονται στο έπακρο όταν φύγουν αναπόφευκτα έρχεται να πάρει θέση κάποιο άλλο συναίσθημα. Τίποτα δεν διαρκεί για πάντα. Ούτε η απόλυτη ευτυχία, ούτε η απόλυτη δυστυχία γιατί αν συμβαίνει αυτό, τότε μιλάμε για παθογόνες καταστάσεις.

ΕΡ. Η διαδρομή της Αρετής από πόλη σε πόλη κι από χώρα σε χώρα, για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά, είναι συγκλονιστική. Την οδήγησες ή αφέθηκες να σε οδηγήσει εκείνη;
ΑΠ. Συνήθως οι ήρωες με οδηγούν. Ως συγγραφέας πλάθω έναν ήρωα αλλά θεωρώ πως οι ίδιοι πολλές φορές ορίζουν την μοίρα τους! Και αυτό είναι κάτι τόσο μαγικό που ο κάθε συγγραφέας πιστεύω το βιώνει ταξιδεύοντας μαζί τους.

ΕΡ. Δεδομένου ότι το βιβλίο σου εκδόθηκε πολύ πρόσφατα, ετοιμάζεις ήδη το επόμενο βιβλίο ή επιτρέπεις στον εαυτό σου να διανύσει μια περίοδο χαλάρωσης; 
ΑΠ. Όταν κυκλοφορεί ένα βιβλίο μου, συνήθως είναι κινητήριος δύναμη για να συνεχίσω τη συγγραφή. Οπότε, δεν έχω χαλαρώσει, αντιθέτως, έχω έτοιμο ήδη το επόμενο για να σταλεί στον εκδοτικό οίκο!

ΕΡ. Τι θα ήθελες να πεις ως επίλογο της κουβέντας μας;
ΑΠ. Αρχικά να σας ευχαριστήσω θερμά για την τιμή που μου κάνατε να φιλοξενήσετε εμένα και το βιβλίο μου στη στήλη σας! Έπειτα, να ευχηθώ στους αναγνώστες σας να ονειρεύονται, παρ όλες τις δυσκολίες των καιρών και τις προσωπικές δυσκολίες που μπορεί να έχει ο καθένας, να επιμένουν, να έχουν δύναμη ψυχής και να πορεύονται στη ζωή με αγάπη και αρετή.

*** Το βιβλίο «Στο σεντούκι της ψυχής μου» της Ευθυμίας Αθανασιάδου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΕΞΗ. 

Ευθυμία Αθανασιάδου-Μαράκη

Πληροφορίες άρθρου:

2163 προβολές

Αρέσει σε 6 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

03/06/2017 | ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

24/06/2015 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΝΙΓΡΙΤΑΣ<<Η ΓΕΡΑΚΙΝΑ>>

19/03/2015 | ΣΥΝΈΝΤΕΥΞΗ

04/06/2012 | Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

17/11/2011 | ΛΟΓΙΑ ΣΟΦΩΝ ΑΝΔΡΩΝ

17/10/2011 | ΛΟΓΙΑ ΣΟΦΩΝ ΑΝΔΡΩΝ

06/09/2011 | Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

07/07/2011 | Να ζεις , ν΄ αγαπάς και να μαθαίνεις

28/06/2011 | H ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

19/05/2011 | Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1333 | 

Απεβίωσε ο δεύτερος και κύριος κτήτορας της Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου, Ιωάννης (Ιωακείμ) σε ηλικία 75 ετών. Για την ενάρετη ζωή του, την πλούσια μόρφωσή του, το μεγάλο χριστιανικό του έργο, ανακηρύχθηκε άγιος επί Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Παχωμίου, του από Ζιχνών αρχές του 16ου αιώνα. Τάφηκε στο Μεσονυκτικό του ιερού ναού της Μονής, μαζί με τον θείο του Ιωαννίκιο.

1904 | 

Εισήλθαν στο χωριό Στάρτσιοβον (του οποίου οι κάτοικοι αργότερα μετώκησαν στο Ν. Πετρίτσι), 94 κομιτατζήδες με επικεφαλής τον Ντόντσιο και αξίωσαν τον εκβουλγαρισμό των κατοίκων του χωριού, την εκδίωξη του δασκάλου και των ιερέων ορίζοντας ως τελική προθεσμία γι’ αυτό την ημέρα των Χριστουγέννων. Την ημέρα εκείνη όμως κατά σύμπτωση έφθασε στο χωριό μια ομάδα Τουρκικού στρατού με αποτέλεσμα να τραπούν σε φυγή οι Βούλγαροι κομιτατζήδες.

1906 | 

Βούλγαροι κομιτατζήδες επιχείρησαν επίθεση στα σπίτια των Ελλήνων προκρίτων και του ιερέα της Κλεπούσνας (Αγριανής). Η σύγκρουση υπήρξε ιδιαίτερα σφοδρή και ο ιερέας μόλις κατόρθωσε να γλιτώσει αλλά το σπίτι του κάηκε βρίσκοντας μαρτυρικό θάνατο η πρεσβυτέρα Φωτεινή Παπαφιλίππου. Δραματική σκηνή ξετυλίχθηκε στο σπίτι του Έλληνα προκρίτου Καριοφύλλη, όπου κατοικούσαν τρεις οικογένειες. Ενώ τα γυναικόπαιδα διέφυγαν, οι γονείς του Καριοφύλλη βρήκαν μαρτυρικό θάνατο, γιατί αρνήθηκαν να γίνουν εξαρχικοί. Παρόμοια σκηνή διαδραματίστηκε και στο σπίτι του Άγγελου Αντωνίου, ο οποίος έχασε τη ζωή του μαζί με τη γυναίκα του, τη νύφη του και το εγγόνι του. Η άφιξη των Τουρκικών αρχών και η επίσκεψη των Γάλλων αξιωματικών της διεθνούς Χωροφυλακής δεν στάθηκαν δυνατό να αποσβήσουν την τραγική κατάσταση.

1926 | 

Έκανε πρεμιέρα στο «Πάνθεον» η «Οπερέττα Δράμαλη – Πατρικίου» με τη μεγάλη επιτυχία του Θ. Σακελλαρίδη, «Μακρής Κοντός & Σία, εις πράξεις τρεις». Η πρώτη παράστασή δόθηκε στις 5:30 μ.μ. Το ίδιο βράδυ ο θίασος ανέβασε την οπερέτα των Α. Μαρτίνου - Ι. Πρινέα «Η Απάχισσα των Αθηνών».

1933 | 

Στο Θέατρο «Κρόνιον» έκανε έναρξη των παραστάσεών του ο θίασος Αλίκης - Μουσούρη με το έργο του Αλέκου Λιδωρίκη «Η Μεγάλη Στιγμή».

1937 | 

Σε πανηγυρική τελετή στις 11.30 π.μ. πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του νέου Δημοτικού Μεγάρου.

1952 | 

Κυκλοφόρησε τη εφημερίδα «Μαθητικός Παλμός» που ήταν «Όργανον των μαθητών του Γυμνασίου Αρρένων Σερρών», με διευθυντή τον καθηγητή Τάσο Δ. Καψιδέλη. Η εφημερίδα ήταν τετρασέλιδη, σε σχήμα 31Χ43 (ένα τεύχος) και τιμή 1000 δρχ. Τυπώθηκε στο τυπογραφείο του Ι. Σαμαρά στη Δημοτική Στοά και έγραφαν οι μαθητές: Νίκος Μανούσκας, Ρούλης Κύρου, Νίκος Μπαλάνος, Κύρος Σπυρόπουλος, Π. Παπαδόπουλος, Σ. Παπαντωνίου, Γ. Παπαηλιού και η Γιαννούλη Μπαλάνου. Στη δεύτερη σελίδα είχε αρχίσει ένα διήγημα σε συνέχειες ο αργότερα αδικοχαμένος ποιητής Τάσος Μανθόπουλος με τίτλο «Η εξιλέωση ενός ιερόσυλου».

1965 | 

Στον ποδοσφαιρικό αγώνα που διεξήχθη αυτή τη μέρα στη Θεσσαλονίκη μεταξύ του Π.Α.Ο.Κ. και του Πανσερραϊκού η ομάδα των Σερρών έπειτα από μια θαυμάσια εμφάνιση απέσπασε ισοπαλία 1-1.

1989 | 

Απεβίωσε ο δικηγόρος και πολιτικός Αθανάσιος Μαυρίδης. Γεννήθηκε στις Σέρρες όπου και τελείωσε το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Σε νεαρή ηλικία ασχολήθηκε με τον προσκοπισμό και τον αθλητισμό. Σπούδασε Νομικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Διορίσθηκε στο Πρωτοδικείο Σερρών όπου και άσκησε τη δικηγορία. Στα φοιτητικά του χρόνια το 1935 ίδρυσε στις Σέρρες από κοινού με συμπολίτες φίλους του την «Φιλελεύθερην Νεολαίαν» και διετέλεσε πρόεδρός της. Το 1934 ίδρυσε με ένθερμους φίλους του τον «Εθνικόν Όμιλον Εγγραμμάτων Ν. Σερρών» και εκλέχτηκε παμψηφεί πρόεδρός του. Σαν έφεδρος αξιωματικός συμμετείχε στα γεγονότα του κινήματος του '35. Με την καταστολή του κινήματος στις 24 Μαΐου 1936 εξέδωσε με τον τυπογράφο Γιάννη Σαμαρά και τον συνταξιούχο τραπεζικό Κωνσταντίνο Ξενίδη την εβδομαδιαία εφημερίδα με τον τίτλο «Στρυμών». Η έκδοση της εφημερίδας διακόπηκε με την επιβολή της δικτατορίας της 4ης Αυγούστου. Με την κήρυξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου επιστρατεύθηκε και με την κατάρρευση του μετώπου εγκαταστάθηκε αρχικά στη Νιγρίτα και στη συνέχεια στη Θεσσαλονίκη. Την εποχή των Δεκεμβριανών ανέλαβε προσωρινά την διεύθυνση του πολιτικού γραφείου του υπουργού της Κοινωνικής Πρόνοιας στην Αθήνα. Τον Μάρτιο του 1945 διορίσθηκε Νομάρχης στη Φλώρινα. Το 1950 πολιτεύθηκε με την ΕΠΕΚ του στρατηγού Πλαστήρα και εξελέγη πρώτος βουλευτής Σερρών. Το 1951 επανεξελέγη με την ΕΠΕΚ και πάλι πρώτος βουλευτής Ν. Σερρών και το 1963 και 1964 εκλέχτηκε με την Ένωση Κέντρου. Για τρεις συνεχείς συνόδους της κοινοβουλευτικής περιόδου του 1964 κατείχε τη θέση του Γ΄ και Β΄ Αντιπροέδρου της Βουλής. Το 1966 ορκίσθηκε υφυπουργός Δημοσίων Έργων στην κυβέρνηση Στέφανου Στεφανόπουλου. Με την μεταπολίτευση του '74 διαχώρισε την πολιτική του τοποθέτηση από το κόμμα της «Ένωσης Κέντρου» και έκτοτε απείχε από την πολιτική δράση. Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1943 είχε νυμφευθεί την Ελευθερία Σταυρίδου με την οποία και απέκτησε 4 κόρες. Η κηδεία του έγινε στον Ι. Ναό του Αγίου Ελευθερίου στο Ντεπώ της Θεσσαλονίκης.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
63768 προβολές από 1/12 έως 12/12
229944 προβολές τον προηγ. μήνα
126961 προβολές τον Οκτώβριο