Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Στιγμές της πόλης

26/01/2017

Άρθρο της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

 
Το Κοινόβιο του Τόμας Βίντερμπεργκ
Βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας Φεστιβάλ Βερολίνου 2016

Υπόθεση της ταινίας :
Το Κοινόβιο: Δανία 1975. Η Άννα είναι μια επιτυχημένη παρουσιάστρια ειδήσεων, παντρεμένη με τον Έρικ αρχιτέκτονα καθηγητή στο πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης. Μαζί έχουν μια κόρη την 14χρονη Φρέγια. Ο Έρικ με τον θάνατο του πατέρα του θα κληρονομήσει το πατρικό του σπίτι σε παραθαλάσσιο προάστιο της Κοπεγχάγης. Το όμορφο αυτό σπίτι είναι ένα πολύ μεγάλο σπίτι και τα έξοδα συντήρησης του τεράστια για το βαλάντιο της οικογένειας. Ο Έρικ λοιπόν δεν βλέπει άλλη λύση πέραν αυτής της πώλησης του. Η Άννα όμως έχει μια καλύτερη ιδέα. Θεωρεί ότι το σπίτι μπορεί να αποφύγει την πώληση και μάλιστα να γίνει αφορμή για μια αλλαγή στην ρουτινιασμένη τους ζωή. Θέλοντας να ταράξει τα νερά της συμβατικής τους ζωής, προτείνει να φωνάξουν φίλους και γιατί όχι και αγνώστους να συγκατοικήσουν μαζί τους και να μοιραστούν τα έξοδα. Αν και απρόθυμος αρχικά ο Έρικ θα συμφωνήσει και έτσι θα δημιουργήσουν ένα Κοινόβιο. Μια καινούργια δομή οικογένειας που διέπεται από δημοκρατικές αρχές και ελευθεριάζοντα ήθη. Όλα μοιάζουν με γιορτή, μέχρι που ο Έρικ θα ερωτευτεί μια φοιτήτρια του. Η Άννα θα προτρέψει τον Έρικ και τους υπόλοιπους να την δεχτούν στο σπίτι, θέλοντας να κρατήσει την συμβίωση ανοιχτή, στα πλαίσια της ελευθερίας της κοινής συμβίωσης που έχουν συνδημιουργήσει. Πόσο έτοιμη είναι όμως να δεχτεί αυτήν την ελευθερία που η ίδια οραματίστηκε; Και ποια τα όρια του ιδιωτικού και του κοινού, μέσα σε μια συνθήκη όπως το Κοινόβιο;

Κριτικές :
Ο Βίντερμπεργκ κι ο Λίντχολμ ξέρουν να γράφουν χαρακτήρες που σε γοητεύουν και να στήνουν με εξαιρετικό τρόπο σκηνές που θα μπορούσαν να γλιστρήσουν εύκολα στον μελοδραματισμό ή την κωμωδία, τις οποίες το φιλμ μεταμορφώνει σε ένα απολαυστικό, χορταστικό σινεμά που ακόμη κι αν δεν παίρνει ιδιαίτερα ρίσκα βλέπεται με αμείωτο ενδιαφέρον, τόσο χάρη στην σιγουριά με την οποία το χειρίζεται ο Βίντερμπεργκ όσο και στους εξαιρετικούς του ηθοποιούς.(FLIX)

Το Κοινόβιο δεν είναι ούτε Οικογενειακή Γιορτή ούτε Κυνήγι. Υπερισχύει μια μετριοπάθεια και μια νοσταλγική διάθεση. Πίσω όμως από αυτήν την επιφάνεια κρύβονται ήρωες με ψυχολογικό βάθος που η ιστορία τους κατατέμνει. Και αυτό οφείλεται και στην εξαιρετική ικανότητα του Vinterberg να δημιουργεί ήρωες αλλά και στο εξαιρετικό καστ των ηθοποιών, με κυρίαρχη την Trine Dyrholm, που απέσπασε και την Αργυρή Άρκτο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας (Αrtic)

Δήλωση σκηνοθέτη :

Από την ηλικία των 19 ετών ζούσα σε κοινόβιο. Θυμάμαι τον εαυτό μου περικυκλωμένο από γεννητικά όργανα , μπύρες, ακαδημαϊκές συζητήσεις, αγάπη και προσωπικές τραγωδίες. Ως παιδί, κάθε μέρα ήταν ένα παραμύθι. Κάθε φορά που έβγαινα από το δωμάτιο μου, μια έκπληξη με περίμενε στην επόμενη γωνία.

Κοιτάζοντας πίσω, ήταν καιρός γεμάτος χρυσές αναμνήσεις και παράλογες στιγμές. Το σπίτι σκοτείνιαζε τραγικά τουλάχιστον για 5 μέρες κάθε μήνα εξαιτίας του κύκλου των γυναικών που εξουσίαζαν το σπίτι. Οι κύκλοι όλων των γυναικών για κάποιο λόγο συγχρονίζονταν.

Τα ομαδικά δείπνα που λάμβαναν χώρα κάθε Πέμπτη και Κυριακή, συνήθως εξελίσονταν σε καταστροφικά πάρτι. Τα ‘house meeting’ ήταν η ανώτατη μορφή εξουσίας, δημοκρατικές συναντήσεις, όπου οι κάτοικοι του σπιτιού θα μιλούσαν ανοιχτά για όλα τα θέματα που τους απασχολούσαν. Θυμάμαι μια τέτοια συνάντηση, στην οποία αποφασίστηκε ότι ο κάθε ένοικος θα πληρώνει ένα μερίδιο για τα έξοδα του σπιτιού, αναλογικό του εισοδήματος του. Το πρότεινε μάλιστα ένοικος που έβγαζε πολύ περισσότερα απ’όλους, πράγμα που σήμαινε ότι η συμμετοχή του θα διπλασιαζόταν. Παρόλο που το κοινόβιο αποτελούνταν κυρίως από σκεπτόμενους και μορφωμένους ανθρώπους, η ζωή αυτή μοιάζει σήμερα αφελής και ρομαντική στην υπερβολή της- ήταν γεμάτη με ελπίδα για το μέλλον...

Η καρδιά της ιστορίας λαμβάνει χώρα στο κοινόβιο το 1975. Οι πρωτότυποι και χιουμοριστικοί χαρακτήρες που κατοικούν σε αυτό αποτελούν τη «χορωδία» με την παραδοσιακή έννοια του δράματος, ή μια τεράστια και ζεστή οικογένεια που ελπίζουμε ότι θα μάθουμε να αγαπάμε. Ωστόσο, μια πιο προσωπική ιστορία θα εξελιχθεί μέσα σ’αυτή την εκκεντρική «οικογένεια». Η ιστορία αυτή θα βάλει τέλος στο συλλογικό όνειρο του κοινοβίου και σε μια μακρόχρονη σχέση. Το τέλος της συντροφικότητας εκδηλώνεται με περισσότερους από έναν τρόπους.

Τόμας Βίντερμπεργκ, Κοπεγχάγη 2015

Τόμας Βίντερμπεργκ

Συνιδρυτής του Δόγματος και σκηνοθέτης πολυβραβευμένων ταινιών όπως η ΟικογενειακήΓιορτή (Festen) και το Κυνήγι (Jagten), ο Τόμας Βίντερμπεργκ παραδίδει άλλο ένα εξαιρετικό δράμα, που φέρει την υπογραφή και του Τομπάιας Λίντχολμ στο σενάριο . Το Κοινόβιο είναι η τρίτη κοινή τους συνεργασία, μετά τα Submarino και το Κυνήγι. Το Submarino παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίνου κι έλαβε μεταξύ άλλων το Βραβείο του Σκανδιναβικού Συμβουλίου Κινηματογράφου. Το Κυνήγι συμμετείχε στο φεστιβάλ Καννών το 2012, όπου και βραβεύτηκε ο Μαντς Μίκελσεν με το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού. Η ταινία απέσπασε αμέτρητα βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ, ενώ ήταν και υποψήφια για Όσκαρκαι Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Ο Τόμας Βίντερμπεργκ (γεν. 1969) αποφοίτησε από την Εθνική Σχολή Κινηματογράφου της Δανίας το 1993. Η πτυχιακή του εργασία, η ταινία Last Round, προμήνυε το ταλέντο του και το εκτόπισμα ενός μεγάλου σκηνοθέτη. Η ταινία βραβεύτηκε πολλάκις και ήταν υποψηφία για Μαθητικό Βραβείο της Ακαδημίας (γνωστό κι ως Baby Oscar).

Ακολούθησε το The Boy Who Walked Backwards (1995), το οποίο μεταξύ άλλων βραβεύτηκε από το Δανέζικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου με το βραβείο Καλύτερης Μικρού Μήκους ταινίας. Ο Βίντερμπεργκ σκηνοθέτησε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, Ήρωες (De Storste Helte) το 1996. Ένα χρόνο νωρίτερα, συνέταξε από κοινού με το Λαρς Φον Τρίερ τη διακήρυξη που ονομάστηκε «Δόγμα 95». Η διεθνής καταξίωση για το Βίντερμπεργκ ήρθε με την πρώτη ταινία του Δόγματος 95- την Οικογενειακή Γιορτή. Η ταινία τιμήθηκε με αμέτρητα βραβεία ανά τον κόσμο, μεταξύ των οποίων το Βραβείο Επιτροπής των Καννών, το Βραβείο Fassbinder στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου και τα βραβεία Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας από τους κριτικούς του Λος Άντζελες και της Νέας Υόρκης. Το 2008, ο Βίντερμπεργκ έλαβε Βραβείο Καλλιτεχνικού Επιτεύγματος από τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου μαζί με τους συναδέλφους του στο Δόγμα, Λαρς Φον Τρίερ, Σόρεν Κραγκ- Γιάκομπσεν και Κρίστιαν Λέβρινγκ. Ο σκηνοθέτης επέστρεψε στις ρίζες του με την κωμωδία Ένας Άντρας Επιστρέφει (A Man Comes Home) (2007), ενώ ακολούθησε το Submarino (2010), που προβλήθηκε για πρώτη φορά στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίμου.

Το Κυνήγι (Jagten) (2012) ήταν υποψήφιο για Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, ενώ ο Μαντς Μίκελσεν τιμήθηκε για την ερμηνεία του με το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού από το Φεστιβάλ Καννών.

Ο Βίντερμπεργκ έχει σκηνοθετήσει τις αγγλόφωνες ταινίες Όλα Για Την Αγάπη (It’s all about love) (2003) , Αγαπητή Γουέντι (Dear Wendy) (2005) και το πιο πρόσφατο Μακριά από το πλήθος (Far from the madding crowd) (2015).

Αικατερίνη Εμμανουηλίδου

Πληροφορίες άρθρου:

1200 προβολές

Αρέσει σε 2 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

23/03/2017 | Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

01/02/2017 | Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

15/11/2016 | Ταινία Εκείνη

15/04/2016 | Συνεχίζονται ως τη Μεγάλη Εβδομάδα

04/03/2016 | 2 ASTRO school της Αστροπύλης Σερρών

02/03/2016 | Chevalier

01/02/2016 | Dheepan. Ο Άνθρωπος Χωρίς Πατρίδα

17/09/2015 | Ο ολοκάθαρος ουρανός της Άνω Βροντούς υποδέχθηκε τους φίλους της 9ης Αστροβραδιάς!

04/06/2015 | Επτά δισεκατομμύρια όνειρα. Ένας πλανήτης. Καταναλώνετε με προσοχή.

20/04/2015 | Εβδομάδα κλιματικής εκπαίδευσης 18-25 Απριλίου

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1908 | 

Με την ευκαιρία της εορτής του Βασιλέως Γεωργίου του Α΄ η πόλη των Σερρών στολίστηκε στα γαλανόλευκα χρώματα, γεγονός που ενθουσίασε τον Ελληνικό πληθυσμό και προξένησε αγανάκτηση στους Τούρκους. Ο Μουτεσαρίφης προέβη σε δριμύτατες παρατηρήσεις προς τον Έλληνα Πρόξενο.

1933 | 

Απεβίωσε ο Αντώνιος Χριστομάνος ο μικρότερος γιος του Αναστασίου. Το 1884 τελείωσε την Ιατρική σχολή στη Βιέννη. Το 1887 ως ανθυπίατρος λαμβάνει μέρος στον πόλεμο όπου και αρρωσταίνει βαριά. Μετά την ανάρρωσή του διορίζεται επιμελητής του Χημικού και Μικροβιολογικού Εργαστηρίου του Ευαγγελισμού και το 1898 επιμελητής του Παθολογικού Τμήματος. Την ίδια χρονιά ανακηρύσσεται και υφηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στους Βαλκανικούς πολέμους διευθύνει νοσοκομεία και υγειονομικές υπηρεσίες στις προκεχωρημένες γραμμές. Το 1920 εκλέγεται βουλευτής Σερρών. Το 1921 ονομάζεται Γενικός Αρχίατρος και διορίζεται σύμβουλος παθολόγος όλων των εν Αθήναις και Πειραιά στρατιωτικών νοσοκομείων και το 1922 πηγαίνει στη Μικρά Ασία. Το 1925 ιδρύει την Μακεδονική Εκπαιδευτική Εταιρεία, της οποίας υπήρξε και ο κυριότερος χρηματοδότης. Ήταν πρόεδρος της Αντιφυματικής Εταιρείας, μέλος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, Αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συλλόγου Κοινωνίας των Εθνών και Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών. Το 1928 επανεκλέγεται βουλευτής Σερρών και συμμετέχει στην κυβέρνηση του Ελευθερίου Βενιζέλου ως Υπουργός Συγκοινωνιών και αργότερα Υπουργός Υγιεινής.

1933 | 

Στις επαναληπτικές εκλογές οι οποίες διεξήχθησαν για την έδρα η οποία παρέμεινε κενή μετά τον θάνατο του εκλεγέντα βουλευτή Νίκου Σταυρίδη ο υποψήφιος των Φιλελευθέρων Ιωάννης Σοφιανόπουλος συγκέντρωσε 14.556 ψήφους, έναντι 11.134 του υποψηφίου των Λαϊκών Αθανασίου Αργυρού και 2.661 του κομμουνιστή υποψηφίου Βερβέρη.

1934 | 

Πραγματοποιήθηκε η τελετή θεμελίωσης της εκκλησίας της Αγίας Παρασκευής. Στην εκδήλωση παρέστησαν ο μητροπολίτης Κωνσταντίνος, ο νομάρχης Χρ. Τέντζος, ο Κύρος Κύρου ως πρόεδρος της εκκλησιαστικής επιτροπής καθώς και οι επίτροποι: Χρ. Σαράτσης, Σπ. Μαργαρίτης, Ν. Αραπάκης, Δημ. Παπακωνσταντίνου (καθηγητής Θεολογίας), ο αρχιμ. Ιωάννης Μπουδουρίδης, ο πρόεδρος του Δημοτικού συμβουλίου Αθ. Παπαπαναγιώτου, η διευθύντρια του Παρθεναγωγείου Μάτσκου, καθώς και ο πρόεδρος της Ισραηλιτικής κοινότητας Σολ. Οβαδία κ.α.

1934 | 

Στον κινηματογράφο «Πάνθεον» δίνει συναυλία ο βαρύτονος Ξηρέλλης «τη συμπράξει της μαθητρίας του» Ισμήνης Διατσίντου και με συνοδεία πιάνου πάλι από την Αλεξάνδρα Λαπάκη.

1936 | 

Στον κινηματογράφο «Κρόνιον» προβλήθηκε η ταινία «Νοκτούρνο».

1941 | 

Ο βουλγαρικός στρατός εισέρχεται στη πόλη των Σερρών. Ο νομάρχης Κ. Μπόνης εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία συνιστούσε στις στους υπαλλήλους να προσέλθουν στις υπηρεσίες για να λειτουργήσουν σαν να μην υπήρξε καμιά μεταβολή και στους κατοίκους να επιδοθούν στα ειρηνικά τους έργα. Την πόλη την είχαν καταλάβει από τις 9 Απριλίου 1941 οι Γερμανοί.

1941 | 

Με την είσοδο των βουλγάρων οι κάτοικοι της Νιγρίτας αντέδρασαν δυναμικά με μια μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην κεντρική τους πλατεία. Οι Βούλγαροι περίτρομοι έστησαν πολυβόλα αλλά μια επιτροπή από Νιγριτινούς, με επικεφαλής τον μέχρι τότε δήμαρχο Νίκο Βλαδίκα και διερμηνέα τον Νίκο Δουβαρά παρουσιάστηκε στον Γερμανό φρούραρχο, ο οποίος τους παρέπεμψε στη Γερμανική Διοίκηση Σερρών, που τελικά διέταξε τους Βούλγαρους της Νιγρίτας να παραδώσουν τα όπλα τους στους Έλληνες χωροφύλακες και ύστερα από δύο μέρες να αποχωρήσουν από την πόλη. Ταυτόχρονα διατάχθηκε η αποχώρηση όλων των Βουλγάρων από τα δημόσια κτίρια Σερρών και Νιγρίτας, που είχαν καταλάβει.

1998 | 

Απεβίωσε ο Κωνσταντίνος Γ. Καραμανλής. Γιος του δασκάλου Γεωργίου Καραμανλή (1880 -1932) και της Φωτεινής Δόλογλου (1888 - 1940), γεννήθηκε στα 1907 στο χωρίο Πρώτη Σερρών (παλιά ονομασία Κιούπκιόϊ). Στα 1909 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής γράφεται στο διτάξιο γυμνάσιο της Ν. Ζίχνης και στα 1920 έρχεται στο κανονικό γυμνάσιο στις Σέρρες. Στα 1923 κατεβαίνει στην Αθήνα για να τελειώσει εκεί το γυμνάσιο και γράφεται στο ιδιωτικό οικοτροφείο «Λύκειο Μεγαρέως» συνεχίζοντας στο 8ο Γυμνάσιο της Κυψέλης, απ' όπου παίρνει το απολυτήριό του. Στα 1925 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής μπαίνει στη Νομική σχολή του Πανεπιστημίου της Αθήνας και αποφοιτά το 1929. Δύο χρόνια πιο μπροστά (1927) είχε πάρει αναβολή από το στράτευμα και στη διάρκεια των δύο επομένων (1928 - 29) δούλεψε σαν ασφαλιστικός πράκτορας. Στα 1930 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής κατατάσσεται στο 19ο Σύνταγμα πεζικού στις Σέρρες, απ' όπου και ύστερα από θητεία τεσσάρων μηνών απολύεται ως προστάτης και ανοίγει δικηγορικό γραφείο στις Σέρρες. Στα 1932 ζητάει από τον πατέρα του να πολιτευθεί: «Θα ήθελα να αφιερωθώ στους ανθρώπους του λαού μου, γι' αυτούς και δια μέσου αυτών θα ήθελα να δικαιώσω το πέρασμά μου από τον κόσμο αυτό» φέρεται να δηλώνει στις αντιρρήσεις του πατέρα του. Την ίδια χρονιά (1932) πεθαίνει ο πατέρας του. Ύστερα από το «κίνημα του '35» (στη διάρκεια του οποίου ο Κωνσταντίνος Καραμανλής συλλαμβάνεται για δύο εβδομάδες μαζί με άλλα στελέχη του Λαϊκού κόμματος από τους κινηματίες), θα πάρει μέρος στις εκλογές του Ιουνίου και θα εκλεγεί για πρώτη φορά βουλευτής Σερρών. Τον Ιανουάριο του 1936 ξαναγίνονται εθνικές εκλογές και ο Καραμανλής έρχεται πρώτος σε ψήφους. Η Δικτατορία της 4ης Αυγούστου διακόπτει την εξέλιξή της πολιτικής καριέρας του νεαρού βουλευτή ενώ την ίδια χρονιά πεθαίνει και η μητέρα του Φωτεινή. Στις 23.3.41 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής γράφεται στον δικηγορικό σύλλογο της Αθήνας και γίνεται μέλος μιας ομάδας από γνωστούς επιστήμονες (Κ. Τσάτσος, Ξ. Ζολώτας, Αγγ. Αγγελόπουλος, Γρ. Κασιμάτης). Τον Ιούλιο του 1944 και ύστερα από περιπετειώδες ταξίδι φθάνει στην Αλεξάνδρεια, απ' όπου σε λίγες μέρες ξαναγυρίζει στην ελεύθερη πλέον Αθήνα. Στις πρώτες μεταπολεμικές εκλογές του 1946 εκλέγεται πρώτος βουλευτής στις Σέρρες. Στη συνέχεια γίνεται μέλος μιας διακομματικής επιτροπής στην Αμερική υπό τον Σοφοκλή Βενιζέλο ενώ τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς ο Παναγής Τσαλδάρης θα τον χρήσει υπουργό εργασίας σε ηλικία 39 χρόνων. Ανάμεσα στα χρόνια 1948 - 1950 θα διατελέσει άλλες δύο φορές υπουργός, τη μία Μεταφορών και την άλλη Προνοίας και στα 1950 υπουργός Εθνικής Άμυνας. Στα 1951 προσχωρεί στο κόμμα του στρατάρχη Αλέξανδρου Παπάγου και στα 1952 παντρεύεται την ανεψιά του Παναγιώτη Κανελλόπουλου, την Αμαλία. Στα χρόνια 1950 - 1952 ο Κ. Καραμανλής γίνεται υπουργός Δημοσίων έργων και για ένα μικρό διάστημα υπουργός Μεταφορών. Στα 1955 και ύστερα από τον θάνατο του Αλέξανδρου Παπάγου, Κωνσταντίνος Καραμανλής γίνεται πρωθυπουργός σε ηλικία 48 χρόνων από το Παλάτι. Αρχές του 1956 ιδρύει δικό του κόμμα, την Ε.Ρ.Ε. και προκηρύσσει εκλογές και παρά το γεγονός ότι το ποσοστό του κόμματός του είναι 47,38% και της «Δημοκρατικής Ένωσης» 48,15%, η Ε.Ρ.Ε. κερδίζει 165 έδρες και σχηματίζει κυβέρνηση! Το 1958 όταν ξαναγίνονται εκλογές, η Ε.Ρ.Ε. κερδίζει με ποσοστό 41,17% και 171 έδρες. Στις εκλογές του 1961 η Ε.Ρ.Ε. σχηματίζει και πάλι κυβέρνηση με ποσοστό 50,8% και 176 έδρες. Το καλοκαίρι του 1963 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής παραιτείται και στις εκλογές του Φθινοπώρου (3 Νοεμβρίου) η Ε.Ρ.Ε. χάνει από την Ένωση Κέντρου. Στην συνέχεια θα εγκαταλείψει την Ελλάδα και αυτοεξορίζεται στο Παρίσι όπου τον βρίσκει η Δικτατορία της 21ης Απριλίου 1967. Μετά τα γεγονότα της Κύπρου τον Ιούλιο 1974 η «Λύση Καραμανλή»προσφέρεται σαν η πλέον ιδανική για την τότε πολιτική κατάσταση της χώρας. Δύο ώρες μετά τα μεσάνυχτα της 24ης Ιουλίου 1974 θα φθάσει στην Αθήνα και θα γίνει δεκτός από τον κόσμο με ένα πραγματικά φρενιασμένο παραλήρημα. Από εχθρούς και φίλους αναγνωρίζεται σαν ένας «άλλος» Καραμανλής, που νομιμοποιεί το Κ.Κ.Ε., οργανώνει την επαναλειτουργία των κομμάτων επιλύει το πολιτειακό καθεστώς της χώρας και ενεργεί εκλογές. Ταυτόχρονα (στις 30.9.74) ιδρύει το νέο πολιτικό του κόμμα τη «Νέα Δημοκρατία» και στις εκλογές της 17ης Νοεμβρίου της ίδιας χρονιάς κερδίζει μια πρωτοφανή πλειοψηφία (54,37%) και εκλέγοντας 219 βουλευτές. Αυτή η «ανώδυνη μετάβαση από τη δικτατορία στη Δημοκρατία» χαρακτηρίζεται (σύμφωνα με τους βιογράφους του) διεθνώς «ως θαύμα». Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής θα συνεχίσει να κυβερνά την Ελλάδα μέχρι τις 5 Μαΐου 1980, οπότε εκλέγεται πρόεδρος της Δημοκρατίας. Στο ύπατο αξίωμα έμεινε μέχρι τον Μάρτιο του 1985, οπότε και παραιτήθηκε για να ξαναεκλεγεί στις 4 Μάιου 1990, για να αποτελέσει ένα πραγματικό φαινόμενο της πολιτικής ιστορίας του τόπου μας, αφού συνολικά χρημάτισε 15 χρόνια πρωθυπουργός και εκλέχτηκε δύο φορές Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Στον Κωνσταντίνο Καραμανλή κατά καιρούς απονεμήθηκαν τα βραβεία Καρλομάγνου και Σούμαν, το χρυσό μετάλλιο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου καθώς και το ανώτατο μετάλλιο της Σορβόννης και των Πανεπιστημίων των Παρισίων.

1999 | 

(Παρασκευή) Γίνεται η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Εμμανουήλ Παπάς» του Γ. Καφταντζή από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
225 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
103908 προβολές από 1/4 έως 23/4
158601 προβολές τον προηγ. μήνα
136138 προβολές τον Φεβρουάριο