Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ταινία Εκείνη

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Πλάθοντας ευτυχισμένα παιδιά

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Καψόνια στους πρόσφυγες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

02/02/2017

Άρθρο του Αθανάσιου Μπόϊκου

 
«Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν. Σερρών, μακριά από κάθε συντεχνιακή και μικρόψυχη επιδίωξη, εκφράζει έντονα τη διαμαρτυρία του προς το Υπουργείο Παιδείας για τις νέες προτάσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής σχετικά με την κατάργηση της διδασκαλίας της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή, που διδάσκεται μέχρι σήμερα ως μάθημα Γενικής Παιδείας στη Β΄Λυκείου...

Οι προτάσεις αυτές, που καταδεικνύουν απόλυτη υποταγή στις τεχνοκρατικές Σειρήνες της εποχής, αβασάνιστη συγκατάβαση στην ψυχική απογύμνωση των Ελλήνων μαθητών, είναι η συνέχεια ενός παραλογισμού, ο οποίος ξεκίνησε με την κατάργηση της διδασκαλίας του Επιταφίου του Θουκυδίδη, που αποτελεί βάθρο για την κραταίωση του δημοκρατικού πολιτεύματος ανά τον κόσμο.»
Αυτές είναι οι δύο πρώτες παράγραφοι της χτεσινής (1-2-17) διαμαρτυρίας του Συνδέσμου Φιλολόγων Ν. Σερρών» σχετικά με την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας για κατάργηση της διδασκαλίας της «Αντιγόνης». Διαμαρτυρίες εκφράστηκαν από όλους σχεδόν τους συνδέσμους της χώρας καθώς και από την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων.

Πολύ σωστή και δέουσα η αντίδραση του συνδέσμου και δεν πρέπει καθόλου να «φοβάται» μήπως η αντίδρασή του εκληφθεί σαν «συντεχνιακή και μικρόψυχη». Απεναντίας, συντεχνιακές είναι οι επιδιώξεις του υπό καθεστώς μνημονίων Υπουργείου Παιδείας. Ένα καθεστώς που επιδιώκει τη μετατροπή των πολιτών σε φοβισμένους υπηκόους και για το σκοπό αυτό χρησιμοποιεί τη «νέα παιδεία». Θρυμματίζει τη γνώση σε δεξιότητες, μετατρέπει το πολιτικό ήθος σε στατιστικό – δημοσκοπικό μέγεθος, «εξαφανίζει» τη δυνατότητα επιλογής, υποβιβάζει τους νέους σε εφεδρικό στρατό υπάκουων ημιμαθών, πλην όμως καταρτισμένων για πολύ συγκεκριμένα πράγματα, όπως π.χ. να δέχονται αγόγγυστα και την πιο επισφαλή δουλειά για πενταροδεκάρες.
Σβήνει και ο ρόλος του δασκάλου. Μόνο ενημερωμένοι πλασιέ εκπαιδευτικών θεματικών (ή διαθεματικών) πρότζεκτ μάς χρειάζονται πια. Με λίγη κατάρτιση, λίγο ΚΕΚ τούς έχεις έτοιμους.

Δουλεύει, εν ολίγοις, το Υπουργείο Παιδείας, για τη μεγάλη συντεχνία του κεφαλαίου, που σήμερα εκφράζεται με την πιο άγρια και επιθετική μορφή του, το νεοφιλελευθερισμό, επιχειρώντας να απενεργοποιήσει και να τσακίσει και την παραμικρή αντίσταση.
Σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον η μάχη της Αντιγόνης απέναντι στην εξουσία του Κρέοντα δεν είναι και ό,τι το προσφορότερο για διδασκαλία. Είναι σκέτη «παραφωνία» σε στρατιωτική χορωδία. Το ίδιο ισχύει και για τον «Επιτάφιο» του Θουκυδίδη.
Αυτή είναι η «αντικειμενική», εξωτερική πτυχή της υπόθεσης, που εύκολα μπορεί να καταδειχτεί και να καταδικαστεί.
Να έρθουμε όμως λίγο και στα «δικά» μας, τα πιο κοντινά και εσώτερα. Η υποταγή στις κοσμικές εξουσίες, με υποκειμενικούς προσωπικούς όρους μιλώντας, οφείλεται σε διάφορους λόγους και αίτια: Φόβος, σκοπιμότητα και οπισθοβουλία, ιδιοτέλεια, αδυναμία λόγω ιδιώτευσης, μίμηση και συνήθεια, συναλλαγή και αλληλοεξυπηρέτηση, τυπολατρία, σύνδρομο καταξίωσης-επίδειξης κ.ά.
Δεν είμαι φιλόλογος, αλλά νομίζω πως η Αντιγόνη συγκρούστηκε προσωπικά με το ατομικό της «συμφέρον», που της υπαγόρευε να σιωπήσει και να υποταχτεί στην τρομερή διαταγή του Κρέοντα. Συγκρούστηκε πρώτα μέσα της (εσωτερικός αγώνας), το ξεκαθάρισε πρώτα με τον εαυτό της και στάθηκε μετά όρθια απέναντι στο βασιλιά. Υπέροχα και διαχρονικά.

Υπάρχουν Κρέοντες πολλών ειδών και επιπέδων: του μεγάλου κεφαλαίου, του μικρού, του πιο μικρού ή του πολύ πολύ μικρού, του κέντρου και της περιφέρειας, κοσμικοί Κρέοντες μα και της εκκλησίας, Κρέοντες των Βρυξελλών, των Αθηνών, των Σερρών και περιχώρων. Και δε νομίζω πως η Αντιγόνη μάς έστειλε μήνυμα να τα βάζουμε μόνο με τους «εύκολους» μακρινούς (ο Κρέοντας εξάλλου είναι πατέρας του αρραβωνιαστικού της). Βασικό στοιχείο της σύγκρουσής της με την εξουσία είναι η συνειδησιακή της ετοιμότητα να αντιμετωπίσει τα αποτελέσματα της τιμωρητικής οργής του Κρέοντα, που πέφτει πάνω στο κεφάλι της (συνέπειες της ανυπακοής). Αυτό ακριβώς είναι που καθιστά διαχρονικό το μήνυμα της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή. Δίχως αυτό, δεν υφίσταται τραγωδία, δεν υφίσταται δραματικός λόγος ούτε καν μήνυμα.

Χάρηκα πραγματικά με την ανακοίνωση του Συνδέσμου Φιλολόγων Σερρών. Ελπίζω να παίρνει στο εξής δημόσια θέση, κάθε φορά που ανακύπτει ζήτημα εξουσιαστικής απαγόρευσης που προσβάλλει ηθικές αρχές, την αλήθεια και τη δημοκρατική παιδεία. Και αυτό όχι μόνο στα κεντρικά πολιτικά δρώμενα –εύκολη και ανέξοδη η καταδίκη του «κράτους των Αθηνών»- αλλά και στα του τόπου μας. Η παιδεία αφορά στον όλο άνθρωπο, ως κοινωνικό και ηθικό ον, ως πολίτη• όχι μόνο σε ένα κλάδο ή τομέα της ανθρώπινης επαγγελματικής δραστηριότητας. Εκτός και αν θεωρήσουμε το ζήτημα στη στενά φιλολογική του οπτική. Τότε όμως χάνεται η τόσο σημαντική ηθική – παιδευτική του διάσταση και η διαμαρτυρία των φιλολόγων εύλογα μπορεί να θεωρηθεί σαν ενστικτώδης αντίδραση επαγγελματιών στο «κούρεμα» του κλαδικού τους ρεπερτορίου.
Δε νομίζω όμως ότι πρόκειται περί αυτού, γιατί στην ανακοίνωσή τους εστιάζουν στην υποδειγματική – παιδευτική, δηλαδή πολιτική, λειτουργία της «Αντιγόνης».

Αθανάσιος Μπόϊκος

Πληροφορίες άρθρου:

593 προβολές

Αρέσει σε 1 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

16/05/2017 | Μετρώντας τις μέρες μας

16/05/2017 | Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

23/03/2017 | Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

01/02/2017 | Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

26/01/2017 | Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

13/01/2017 | Εύκολη προφητεία

29/12/2016 | ΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

19/12/2016 | Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

14/12/2016 | Αδιόρθωτοι

06/12/2016 | Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1929 | 

Ιδρύθηκε στις Σέρρες το «Ενωτικό Κόμμα των Φιλελευθέρων Ν. Σερρών».

1929 | 

Τελευταία ημέρα των «Εορτών των Ανθέων» ή επί το συντομότερων των «Ανθεστηρίων» τα οποία διοργάνωσε ο Όμιλος «Ορφέας» στις 14, 15, 17, και 18 Αυγούστου και στα οποία προσκλήθηκε και παραβρέθηκε και η Μις Μακεδονία - Θράκη Καίτη Πολιουδάκη. Οι εκδηλώσεις των «Ανθεστηρίων» στις οποίες έλαβε μέρος όλη η τότε καλή κοινωνία των Σερρών, πραγματοποιήθηκαν στο κέντρο «Διονύσια» και η γιορταστική και αποχαιρετιστήρια μέρα, κάτι σαν χοροεσπερίδα προς τιμήν της φιλοξενούμενης Μις, έγινε στο διπλανό εξοχικό κέντρο «Τροκαντερό». Εκτός από την παρουσία της Μις Μακεδονία – Θράκη το κέντρο συμπλήρωσε το πρόγραμμά του με ένα βιεννέζικο μπαλέτο και διάφορα νούμερα «από το τρίο των μικρών χορευτών δίδος Καίτης Κασέτα, Ανδρ. Κασέτα και Στεφ. Αγκοπιάν». Η είσοδος είχε οριστεί στις 15 δραχμές.

1965 | 

Η Εφημερίδα «Ελληνικός Βορράς» έγραψε: «Πληροφορούμεθα ότι κατηγγέλθησαν αρμοδίως οι: 1) Ευάγγ. Σπυρίδης αντιδήμαρχος 2) Λατινόπουλος και 3) Γ. Καρανάς δημοτικοί σύμβουλοι Σερρών διότι μετέσχον της προσφάτου πολιτικής συγκεντρώσεως της ΕΔΑ εις Σέρρας. Κατα τας ιδίας πληροφορίας μας διεξάγονται ανακρίσεις εναντίον των ριψάντων συνθήματα κατά του συνταγματικού καθεστώτος της χώρας. Κατά την ιδίαν συγκέντρωσιν οπαδοί της ΕΔΑ εκραύγαζον μεταξύ άλλων: «Να φύγη η Γερμανίδα», «Δημοψήφισμα», «η Αυλή να μαντρωθεί», ως και... «Ο στρατός με την ΕΔΑ!...» και άλλα».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3584 δημοσιευμένα άρθρα
224 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
68466 προβολές από 1/8 έως 18/8
133200 προβολές τον προηγ. μήνα
204705 προβολές τον Ιούνιο