Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

16/05/2017

Άρθρο του Γιώργου Πιπερόπουλου

 
Σε άλλες εποχές, στην Πατρίδα μας όπου σήμερα κατοικούν 11 εκατομμύρια ανδρών, γυναικών και παιδιών (Έλληνες και… αλλοδαποί) αλλά παραμένει άγνωστος ο αριθμός των… φιλελλήνων, οι ρόλοι ήταν ευκόλως διακριτοί καθώς η Νομοθετική εξουσία νομοθετούσε, η Εκτελεστική εφάρμοζε, η Δικαστική ήλεγχε και ο ΤΥΠΟΣ μέσω των ΡΕΠΟΡΤΕΡ κάθε φορά που εντόπιζε πρόβλημα, απεκάλυπτε πτυχές και ιδιαιτερότητες που θα έμεναν κρυμμένες επιτήδεια, ξεσκέπαζε πρωταγωνιστές και λεπτομέρειες ανατριχιαστικές ή… γαργαλιστικές δίνοντας στο αναγνωστικό κοινό υλικό για στοχασμό, σχολιασμό και μαθησιακές εμπειρίες!…
Όμως ο κόσμος άλλαξε, αλλάξανε οι καιροί, είναι ΟΛΑ ψέματα και ας φαίνονται για… αλήθεια!
Στην Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια ΔΕΝ διαβάζουμε, κοιτάμε ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ η οποία δεν προσπερνά, αλλά μένει στην  επιδερμίδα στην οποία έμειναν και όσοι πριν μερικά χρόνια «θεωρούσαμε ανόητες και εφήμερες» τις επιδράσεις του BIGBROTHER, του μπαρ, της ΦΑΡΜΑΣ…
Τότε λίγοι είχαμε αναλάβει την ΕΥΘΥΝΗ που οφείλουμε να έχουμε οι «Αντικειμενικοί» επιστήμονες της συμπεριφοράς απέναντι στην κοινή γνώμη …

Δεν μπορεί να αποτελέσει ξεπερασμένη ηθικολογία ούτε όμως και να βαπτισθεί ως  οπισθοδρομική  η θέση ότι ως ακαδημαϊκοί δάσκαλοι και μέλη της κοινωνίας στην οποία ζούμε και λειτουργούμε οφείλουμε να έρθουμε αρωγοί στην τηλεοπτική κοινή γνώμη που μάταια αναζητά ένα σημείο αναφοράς για να επιβεβαιώσει του λόγου το αληθές…
Τουτέστιν, ότι προφανώς, έστω σε επίπεδο αντιγραφής, κάποιοι τηλεοπτικοί παραγωγοί έχουν εμπλέξει και το ελληνικό τηλεοπτικό φιλοθεάμων κοινό σε διαδικασία σύγχρονου Μιθριδατισμού!
     Καθότι το πρόβλημα με τις κάμερες που εισέβαλαν βάναυσα, βίαια και αδηφάγα στον προσωπικό μας χώρο εξαγοράζοντας την χυδαιότητα με το τίμημα της αναγνώρισης, της καθιέρωσης και της εισπρακτικής μας δυναμικής είναι ότι στο στυλ του αρχαίου μυθικού ηγεμόνα Μιθριδάτη μας οδηγούν σε ολοένα και δελεαστικότερες, ολοένα και περισσότερο καταστάσεις απαξίωσης.
     Είναι αλήθεια επιστημονικά δεδομένη ότι τα μεγάλα ψυχοκοινωνικά φαινόμενα δεν μπορεί να αναλυθούν, να αξιολογηθούν ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη επειδή η απαιτούμενη αντικειμενικότητα που θεμελιώνεται στην πλήρη  αποστασιοποίηση από αυτά δεν είναι φοβερά δύσκολη αλλά σχεδόν ακατόρθωτη να την  επιτύχει ακόμη και ο πλέον έμπειρος και αντικειμενικός ερευνητής. Ζούμε τέτοια φαινόμενα στα ελληνικά  ραδιοτηλεοπτικά δρώμενα εδώ και μερικά χρόνια.  Όσο αρνητικό και εάν ακουσθεί αυτό, τα πράγματα στο ελληνικό τηλεοπτικό πεδίο είναι ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ!
 
     Καταθέτω σήμερα τον προβληματισμό γιατί αισθάνομαι ότι κάποια πράγματα πρέπει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να ειπωθούν με το όνομά τους. Εάν, όμως, δεν είστε έτοιμοι να δείτε το πραγματικό πρόσωπο της ελληνικής τηλεοπτικής πραγματικότητας διαπερνώντας την επιδερμική γοητεία της, μην συνεχίζετε, ΣΤΟΠ, σταματήστε την ανάγνωση του κειμένου μου εδώ!
     Εάν έχετε την τάση να υποβαθμίζετε τη δύναμη της τηλεόρασης, της τηλεοπτικής εικόνας ως παιδαγωγικού εργαλείου «διαμόρφωσης της κοινής γνώμης», σας ικετεύω, ΣΤΟΠ μη συνεχίζεται να διαβάζετε το κείμενό μου, διακόψτε εδώ!  
     Και τελικά, εάν νομίζετε ότι επειδή είμαι από τα πρόσωπα που συχνά  φιλοξενούσαν τα τηλεοπτικά παράθυρα και τα ραδιοφωνικά μπαλκόνια ΔΕΝ έχω το ΔΙΚΑΙΩΜΑ να κρίνω καλόπιστα αλλά και πολύ αυστηρά το ελληνικό ραδιοτηλεοπτικό πεδίο, κάντε μου μία προσωπική χάρη, μη συνεχίσετε το διάβασμα, ΣΤΟΠ εδώ! 
     Θυμίζω σε αυτούς που το ξέχασαν και πληροφορώ όσους δεν το συνειδητοποίησαν ότι ΑΠΕΧΩ από τα ραδιοτηλεοπτικά δρώμενα εδώ και 5 Χρόνια..
Όλοι εμείς που ασχολούμεθα με τις επιστήμες της συμπεριφοράς και μαζί μας κατά κύριο λόγο όσοι θεραπεύουμε την ειδικότητα της επικοινωνιολογίας χρειάζεται να αποδώσουμε ΟΡΘΑ για την επιμόρφωση του κοινού την εκπληκτική δύναμη της σύγχρονης τηλεόρασης στην άσκηση όχι  της συνειδητής αλλά κυρίως της υποδόριας, της υποσυνείδητης  επίδρασής της στην καθιέρωση προτύπων συμπεριφοράς προς μίμηση και ταύτιση για  τα παιδιά που στέκονται ευάλωτα και εύπλαστα μπροστά στους δέκτες και για μας τους μεγάλους που έχουμε σχεδόν συστηματικά οδηγηθεί στην αποδοχή της ψεύτικης «εικονικής πραγματικότητας» με την αποκρυστάλλωση μιας πολύ στρεβλής αντίληψης της… πραγματικότητας!
 
Για τις υπερβολές στην παντοδύναμη τηλεόραση σε ΟΛΕΣ τις χώρες έχει συσταθεί η αρμόδια ελεγκτική αρχή για να τις ανακόπτει και να προστατεύει το τηλεοπτικό κοινό και τις ευπαθείς ομάδες. Τέτοια ΑΡΧΗ είναι στην Ελλάδα το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο…
Όσο θυμάστε και θυμάμαι ΠΟΤΕ επενέβη το ΕΣΡ με τέτοιον τρόπο ώστε να αποκαταστήσει βλάβες και προσβολές τιμωρώντας παραδειγματικά τους παραβάτες και επιτυγχάνοντας έτσι την αποτροπή μελλοντικών παραπτωμάτων;
Στη μεταπολεμική περίοδο και με απίστευτα υψηλούς ρυθμούς στις τελευταίες δύο δεκαετίες από τα τρία επικοινωνιακά μέσα μεταφοράς μηνυμάτων, τον Τύπο, το Ραδιόφωνο και την Τηλεόραση η τελευταία έχει πάρει την αδιαμφισβήτητη πρωτιά και μέσα από αυτήν περνούν και σε συνειδητό αλλά και σε υποσυνείδητο επίπεδο μηνύματα που καθιερώνουν εταιρίες και προϊόντα, που προάγουν αντιλήψεις και διαμορφώνουν απόψεις που καθιερώνουν στην κοινή γνώμη ως αναγνωρίσιμα πρόσωπα τα οποία στη συνέχεια και διεκδικούν και επιτυγχάνουν την εκλογή τους στα ύψιστα αξιώματα – όχι μόνο στην Ελλάδα μας – αλλά και σε κάθε δημοκρατική κοινωνία από το επίπεδο της τοπικής αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού μέχρι και εκείνο των Εθνικών Αντιπροσωπειών ως Βουλευτές και γερουσιαστές.  
 
Η ουσία το περιεχόμενο και ο «λόγος» όχι μόνο στην ελληνική αλλά στην παγκοσμιοποιημένη «τηλεοπτική δημοκρατία» δίνουν τη θέση τους στο περίβλημα, στο επιδερμικό, στην εικόνα.
 Ίσως άλλοι λαοί να μην νοιάζονται για αυτές τις μεταλλάξεις, αλλά εμάς εδώ στην χώρα-κοιτίδα του πολιτισμού, της δημοκρατίας και της λογικής δεν θα έπρεπε να μας… πειράζει όταν διαπιστώνουμε τη διάβρωση της δημοκρατίας από το  σύγχρονο ΔΟΥΡΕΙΟ ΙΠΠΟ την ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΗ που λέγεται τηλεόραση;
 
Πριν μερικές δεκαετίες στην Αμερική «ψαχνόμασταν» επιστήμονες, καλλιτέχνες και διανοούμενοι όλων των μεγεθών διαπιστώνοντας ότι τις επιλογές σε «πιλοτικά επεισόδια» για τα τηλεοπτικά σήριαλ που θα έβλεπε ΟΛΗ η ΑΜΕΡΙΚΗ στην επόμενη σεζόν ΔΕΝ τις έκαναν κάτοικοι γνωστών κοσμοπολίτικων κέντρων όπως η Νέα Υόρκη,  Βοστόνη, Σικάγο ή Σαν Φρανσίσκο αλλά κάποιων κωμοπόλεων του Κάνσας ή της Μινεσότα  ( όπου τα  στατιστικά κατέγραφαν… βούβαλοι 18,000, αγελάδες 108,000, αιγοπρόβατα 208,000, και κάτοικοι 8,000 εκ των οποίων οι 800 απόφοιτοι… Λυκείου!)
Η τηλεόραση ως το Μέσο Επικοινωνίας που έχει αναδείξει τα ΜΜΕ ως «πρώτη εξουσία» με τη βοήθεια ψυχολογικών τεχνικών και ανεπίτρεπτης χρήσης στρατηγικών προπαγάνδας, ανελέητα και μεθοδικά μας αποβλακώνει!..

Την ώρα που εκατομμύρια Ελλήνων βυθίζονται στην φτώχεια με ανεργία, μειωμένους μισθούς, μειωμένες συντάξεις ενώ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ σε τιμές ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ Εθνικές πλουτοπαραγωγικές πηγές κοιτάμε… SURVIVOR!!!
Νεολαίοι δέρνονται στα γήπεδα, λιάζονται στις καφετέριες, ΔΕΝ διαδηλώνουν για  άνεργους γονείς…κοιτάνε SURVIVOR
Αντιλαμβάνεστε πως μας… «καθοδηγεί» η TV;

Γιώργος Πιπερόπουλος

Πληροφορίες άρθρου:

2524 προβολές

Αρέσει σε 1 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

17/08/2016 | Επανέρχεται το θέμα για «μόνιμους» Ολυμπιακούς στην Ελλάδα!...

05/08/2016 | Ολυμπιακοί Αγώνες – Ρίο, 2016

12/07/2016 | ΔΩΡΕΑΝ ηλεκτρονικό βιβλίο του Γιώργου Πιπερόπουλου στο διαδίκτυο…

21/06/2016 | Προτιμήσεις Πούτιν & Ρέντζι για Πρόεδρο των ΗΠΑ

16/06/2016 | Αξιοπρέπεια και…φιλότιμο στην Ελλάδα των Μνημονίων!

07/06/2016 | Ιταλία: οι Δημοτικές εκλογές «ταραχή» για τον κ Renzi;

01/06/2016 | Παρέμβαση του Καθηγητή Γιώργου Πιπερόπουλου

25/05/2016 | Ώ, Θεέ μου! Εάν είναι δυνατόν!...

17/05/2016 | Και τώρα...."αυταπατώνται" άρα θα συνεχίσουν να...υπάρχουν!...

19/04/2016 | Τότε μας "νανούρισαν" ως εμίρηδες!...

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1894 | 

Απεβίωσε στη Θεσσαλονίκη ο Νιγριτινός λόγιος Γιατρός Μιχαήλ Παπαδόπουλος, που έδρασε στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, την Κωνσταντινούπολη και γενικότερα στη Μακεδονία.

1907 | 

Ομάδα Ελλήνων ανταρτών από την Ζηλιάχοβα (Νέα Ζίχνη) με τη βοήθεια της ομάδας του οπλαρχηγού Δούκα Ζέρβα, συνεπλάκη με 30 Βουλγάρους κομιτατζήδες στην περιοχή της Παλαιοκώμης. Επί τόπου φονεύθηκαν 9 Βούλγαροι, οι οποίοι κατά την φυγή τους εγκατέλειψαν ικανή ποσότητα όπλων και τροφίμων.

1913 | 

Από το ημερολόγιο του Μητροπολίτη Σερρών Αποστόλου: «Ο στρατός (Βούλγαρικός) άμα τη μεταβάσει του εις Σαρμουσακλή προσεκάλεσε τον εκ του χωρίου Τοπόλιανης Οικονόμον Παπά Δημήτριον και προεστώτα Παναγιώτην, τους οποίους, αφ' ου έδειρε πολλάκις, ενέκλεισεν εν τω σχολείω.. Διεμαρτυρήθην διά την αδικίαν ταύτην, προσθέσας ότι ουδέποτε οι Τούρκοι έδειραν ιερέα μου»… «Εβεβαιώθη ότι η εν Βεζνήκω απώλεια εις ημιόνους μόνον, ίππους και εις χρήμα ανήλθεν εις πέντε χιλιάδας τουλάχιστον τουρκικών λιρών»..

1913 | 

Διέκοψε τις εργασίες του το Ελληνικό Ταχυδρομικό Γραφείο στην πόλη των Σερρών με την έναρξη των ελληνοβουλγαρικών εχθροπραξιών.

1920 | 

Γεννήθηκε στον Πόντο ο δικηγόρος και βουλευτής Νικόλαος Ιντζές. Το 1922 οι γονείς του εγκαταστάθηκαν στο Στρυμονοχώρι. Σπούδασε Νομικά και άσκησε την δικηγορία στην Αθήνα. Εκλέχθηκε βουλευτής το 1951 με το κόμμα της ΕΠΕΚ, το 1958 και 1961 με το κόμμα Φιλελευθέρων και το 1963 με την Ένωση Κέντρου στην κυβέρνηση της οποίας διατέλεσε και Υπουργός. Πέθανε σε ηλικία 43 ετών τον Οκτώβριο του 1963.

1926 | 

Με σχετικό Προεδρικό Διάταγμα υπογεγραμμένο από τον τότε Πρόεδρο της Δημοκρατίας Θεόδωρο Πάγκαλο, στον νομό Σερρών: Στην υποδιοίκηση Σερρών: -Αποσπάται ο συνοικισμός Νεοχώρι από την Κοινότητα «Σουμπάσκιοϊ» και ονομάζεται «Κοινότης Νεοχωρίου» με έδρα τον ομώνυμο συνοικισμό. Αποσπάται ο συνοικισμός Νέος Σκοπός (πρώην Κισισλίκ ή Τουμπίτσα) από την Κοινότητα «Τοπόλιανης» και ονομάζεται «Κοινότης Νέου Σκοπού» με έδρα τον ομώνυμο συνοικισμό. -Αποσπάται ο συνοικισμός Κιοπεκή από την Κοινότητα Κάτω Καμήλας και ονομάζεται «Κοινότης Κιοπεκή» με έδρα τον ομώνυμο συνοικισμό. «Εις την αναγνωριζόμενην κοινότητα ταύτην ενούνται οι συνοικισμοί Αντάς αποσπώμενος της αυτής Κοινότητος Κάτω Καμήλας και Σαλ-Μαχαλάς, αποσπώμενος της Κοινότητος Γενή – Μαχαλά». -Αποσπάται ο συνοικισμός Κουμάργιαννη από την Κοινότητα Κάτω Καμήλας και ονομάζεται «Κοινότης Κουμάργιαννης» με έδρα τον ομώνυμο συνοικισμό. «Εις την αναγνωριζομένην Κοινότητα ενούται και ο συνοικισμός Άγκο - Μαχαλά, αποσπώμενος της αυτής Κοινότητος Κάτω Καμήλας». -Αποσπάται ο συνοικισμός Γενή - κιοϊ από την Κοινότητα Σκοτούσης (πρώην Πρόσνικ) και ονομάζεται «Κοινότης Γενήκιοϊ» με έδρα τον ομώνυμο συνοικισμό. «Εις την αναγνωριζομένην κοινότητα ταύτην ενούται και ο συνοικισμός Καρατζάκιοϊ, αποσπώμενος της Κοινότητος Χομόνδου». -Αποσπάται ο συνοικισμός Ερνή - κιοί από την Κοινότητα Ηράκλειας (πρώην Τζουμαγιά) και ονομάζεται «Κοινότης Ερνή – κιοί» με έδρα τον ομώνυμο συνοικισμό. «Εις την αναγνωριζομένην κοινότητα ταύτην ενούται και ο συνοικισμός Ορμανλή, αποσπόμενος της αυτής Κοινότητος Ηρακλείας». Στην Υποδιοίκηση Νιγρίτης: -Αποσπάται ο συνοικισμός μετόχιον Μονή - Ιβήρων από την Κοινότητα Αχινού και ονομάζεται «Κοινότης Ιβήρων» με έδρα τον ομώνυμο συνοικισμό. «Εις την αναγνωριζομένην Κοινότητα ταύτην ενούται και ο συνοικισμός Παληότρος, αποσπώμενος της Κοινότητας Καστανοχωρίου». Στην Υποδιοίκηση Σιδηροκάστρου: -Αποσπάται ο συνοικισμός Βυρώνεια (πρώην Χατζή - Μπεϊλίκ) από την Κοινότητα Ράμνης και ονομάζεται «Κοινότης Βυρώνειας». «Εις την αναγνωριζομένην Κοινότητα ταύτην ενούται και ο συνοικισμός Σιδηροδρομικός Σταθμός Βυρώνειας (Χατζή - Μπεϊλίκ) αποσπόμενος της αυτής Κοινότητος Ράμνης». -Αποσπάται ο συνοικισμός Πλατανάκι (πρώην Σιούγκοβον) από την Κοινότητα Μακρυνίτσης (πρώην Μπανίτσης) και ονομάζεται «Κοινότης Πλατανακίου». -Έδρα της Κοινότητας Ράμνας ορίζεται ο συνοικισμός αυτής Δερβέντι και μετονομάζεται η Κοινότητα αυτή από «Κοινότης Ράμνας» σε «Κοινότητα Δερβέντι». Στην υποδιοίκηση Ζίχνης: -Αποσπάται ο συνοικισμός Ζδράβικ από την Κοινότητα Κοτσουκίου και ονομάζεται «Κοινότης Ζδράβικ» με έδρα τον ομώνυμο συνοικισμό. «Εις την αναγνωριζομένην Κοινότητα ταύτην ενούται και ο συνοικισμός Σιδηροδρομικός Σταθμός Αγγίστης, αποσπώμενος της αυτής Κοινότητος Βιτάστης». -Αποσπάται ο συνοικισμός Τσεπελτζές από την Κοινότητα Ραχώβης και ονομάζεται «Κοινότης Τσεπελτζέ» με έδρα τον ομώνυμο συνοικισμό.

1927 | 

Αρχίζει η λειτουργία του καταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στην πόλη των Σερρών στο νεόδμητο κτήριο στην Πλατεία Ελευθερίας.

1928 | 

Ο νεοϊδρυθείς «φυσιολατρικός όμιλος νέων» πραγματοποίησε την πρώτη του εξόρμηση στο χωριό Ελαιώνα. Την ίδια ημέρα ιδρύθηκε «Σύλλογος γηγενών Μακεδόνων «Ο Μέγας Αλέξανδρος»», με γραφεία ακριβώς κάτω από το τότε ξενοδοχείο «Ίλιον Παλλάς», με σκοπό την αντιμετώπιση της αδιαφορίας του κράτους προς το λαό της Βόρειας Ελλάδας.

1932 | 

Στον κινηματογράφο «Διονύσια» προβλήθηκε η ταινία «Ο κατάδικος» με τον Αντόνιο Μορένο.

1935 | 

Στον κινηματογράφο «Κρόνιον» προβλήθηκε η ταινία «Φραγκεστάιν».

1953 | 

Στη Νιγρίτα στη θέση «Γερακούδα» από βροχοπτώσεις πλημμύρισαν 2.000 στρέμματα γης.

1959 | 

«Κατά τας απογευματινάς ώρας ενέσκηψε άγρια καταιγίς μετά κατακλυσμιαίων βροχών και ιδιαίτερα επλήγησαν τα χωριά Θολό, Νέα Ζίχνη, Εμμανουήλ Παπάς, Γάζωρος και Πεντάπολη». Στα περισσότερα σημεία οι σημειωθείσες ραγδαίες βροχοπτώσεις σχημάτισαν μικροχειμάρρους παρασύροντας τα θερισμένα σιτηρά που καλύφθηκαν από χώματα και άμμο (στις πεδινές εκτάσεις). Παρασύρθηκαν γέφυρες, διεκόπησαν οι συγκοινωνίες. Στη Νέα Ζίχνη στην κεντρική πλατεία δημιουργήθηκε λίμνη λόγω απόφραξης των υπονόμων από μεγάλους λίθους, ξύλα και κλώνους δέντρων που παρασύρθηκαν από τους χειμάρρους.

1986 | 

Στο χωριό Μέταλλα των Σερρών αγρότης παρασύρθηκε ενώ βρισκόταν στο χωράφι του από τα νερά παρακείμενου χειμάρρου που υπερχείλισε έπειτα από νεροποντή.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
289350 προβολές από 1/6 έως 16/6
377463 προβολές τον προηγ. μήνα
309881 προβολές τον Απρίλιο